Håltesjön, ålevatten, lillevatten, nedre långevatten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Håltesjön, ålevatten, lillevatten, nedre långevatten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Håltesjön, ålevatten, lillevatten, nedre långevatten

Hej jag undrar om det finns någon här som har eller brukar fiska i Håltesjön, Ålevatten ,Nedre Långevatten och Lillevatten som ligger i Svartedalen.
    Jag har själv köpt fiskekort och provat Håltesjön och Ålevatten men utan resultat.
    Jag vill gärna ha tips om vilken av sjöarna som ni tycker e bäst för gädda och abborre.

Känner för att rycka lite liv i tråden, undrar samma sak som Danne780, sen vart köper man fiskekort och hur mycket kostar det?

Kommentera

Jag brukar gå vid mitt egna motto - "Finns där inga Fiskeförbud-skylar är det fritt fiske!" Nej, skämt åsido så är jag inte helt 100% säker på hur fisket gäller sjöarna. Enligt en bekant ska Ålevatten vara en privatägd sjö där fisket är fritt, men det går som sagt inte att vara helt säker på med tanke på att det finns två sjöar med samma namn i Sv. Dalen.

Kolla med kommunen eller länsstyrelsen hur det ligger till, eller ta ett besök och se er omkring ifall det finns tecken på fiskare som varit där nyligen

Kommentera

Hahaha gillar ditt tankesätt Robin, hade nämligen tänkt att utforska sjöarna/träsken i svartedalen till våren/sommaren, längtar med spänning tills isen går.

Kommentera

Tänk bara på att fiske ingår inte i allemansrätten....

Kommentera

Ursprungligen postat av Andreas. Visa inlägg
            Känner för att rycka lite liv i tråden, undrar samma sak som Danne780, sen vart köper man fiskekort och hur mycket kostar det?
            Hej
            Fiskekort köper man på Björns jakt och fiske i Stenungsund och det kostar 200 eller 300 kr per år (inte riktigt säker nu , och för lat för att rota fram det och se efter ) .
            Kan tillägga att jag haft bäst resultat i nedre långevatten och då e det gäddfiske jag tänker på .

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av elmnas, 2024-07-17, 13:23
            0 svar
            92 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg elmnas
            av elmnas