Västkustfiske! Tips? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Västkustfiske! Tips?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Västkustfiske! Tips?

Tjenare.
    Är ny här på forumet och tänkte posta mitt första inlägg angående havsfiske på västkusten.
    Jag och mina fiskekompisar har varit ute på diverse fisketurer på västkusten Oberon i Lyskekil, Sirius i Mollösund osv. Min fråga är därför: Vilken havsfisketur i västsverige tycker ni är bäst? Om man utgår från storleken på fisken - Gärna Torsk, Långa och sej, och båtens hastighet, skepparen osv. Vilken tycker ni helt enkelt är bäst?
    Jag är även, eftersom jag är ganska novis vad det gäller havsfiske, intresserad av att veta vilken tid på året som är bäst lämpad för att dra det riktigt stora fiskarna! Har ett rekord på ynka 3 kg vad gäller torsk och känner att det behöver förbättras en anning .
    Tack på förhand
    Med Vänliga Hälsningar Anders.

Hej svejs. Tyvärr har fisket på västkusten kollapsat helt och hållet men det finns fortfarande chans och få större fisk med möda och stort besvär. Oberon går ut på specialturer i bland och fiskar på Bratten och Gropa och det är spännande fiske. Men en vanlig pirketur brukar inte vara någon höjdare för då går han på alla vanliga ställen som ibland håller fisk men oftast är det smått. En tur båt som är bra är tuna clipper med Arne olsson som skeppare, Det är dyrare och gå med han men han brukar köra över till Skagen på en dagstur och få stor torsk på vraken där. Bäst fiske tycker jag det är i maj för då händer det mycket i havet, Havskatt fisket har börjat och chans och få stor sej finns mm. I Skagen brukar det vara kanon fiske på torsk och stor sej i maj så det rekommenderar jag dig och prova.

Kommentera

Tack så mycket för tipset.
      Det roliga är att den största torsk jag fått fick jag inte på någon oberon tur e dyl. Utan på en liten tur med vår egen båt i gullmaren där vi hittat ett riktigt kanonställe! Det fisket skall inte förkastas, men det är ju alltid kul att komma lite längre ut ibland

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av elmnas, 2024-07-17, 13:23
      0 svar
      91 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg elmnas
      av elmnas