"Var snälla mot varandra" -tråden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Var snälla mot varandra" -tråden

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • "Var snälla mot varandra" -tråden

    Jag skulle vilja be alla som postar inlägg i forumet och kommenterar bilder att tänka efter en gång extra innan ni postar. Anledningen till detta är att det i en del trådar blir lite tråkig stämning pga kritik eller liknande. Det har gått så längt i vissa fall att folk överväger att lämna sidan pga påhopp och det kan jag inte acceptera.

    Negativ och speciellt personlig kritik tycker jag bör tas "privat" (eller inte alls) för att undvika att andra dras med i det hela. Alla tycker inte likadant jämt och det måste man acceptera.

    Jag har gjort det möjligt att rensa kommentarer på sina egna bilder i fotoalbumet och det kanske är en bra idé att göra även i forumet när det gäller sina egna trådar ?

    Nåt alla bör ha i bakhuvudet är att det finns nötter som enbart skriver taskiga saker för att sabba för andra. Försök ignorera dom personerna och meddela en moderator så att tråden kan rensas. Är det allvarliga påhopp så spärras personen från forumet.

    Ha en kanonhelg nu allihopa ! Ni är bäst.
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

    Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

  • #2
    Ibland kan man ju känna ett behov att att få uttrycka en helt motsatt åsikt och självklart bör man också göra det annars blir det bara sirap i forumet!
    MEN att oförblommerat framföra sin avvikande åsikt i saken behöver ju inte innebära att man gör detta som ett personligt påhopp.
    Man måste fösöka visa respekt för sina motståndare även när de förefaller vara ihåligare än urätna nötskal och starholkar.
    Dessutom är det lättare att finna en konstruktiv lösning om man mera försöker förstå än sabla ner varandra.
    Bergman och Fiskesnack är bäst!
    Den som anmäler en avvikande uppfattning hotar jag att sabla ner!
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

    Kommentera


    • #3
      Så sant. Man behöver ju inte alltid stryka medhårs. Det vore ju fruktansvärt tråkigt om forumet bestod av en samling "ja-sägare" och alla tyckte likadant.
      Men det finns ju bra sätt att ge kritik och sen finns det dåliga. Är det något personligt borde man ta det privat via ett pm, ller försöka framför konstruktiv kritik och vara saklig, inte personlig.
      http://vassrycket.blogspot.com/

      Kommentera


      • #4
        Ja självklart ska man få skriva att man inte håller med. Kanske uttryckte mig lite klumpigt ovan men det är påhoppen jag är ute efter typ "varför dödade du den jäkla pucko", "fan vilken ful bild lägg inte upp mer bilder" osv

        Kanske ska vara mer åt "Tänk på hur du skriver så inte folk tar illa upp"-hållet.
        C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

        Bli medlem i Sportfiskarna Här!
        Svar på vanliga frågor hittar ni Här
        Fiskesnacks regler hittar ni Här
        Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

        Kommentera


        • #5
          Vill inte kommentera denna debatt, dock tycker jag det är synd om Carpoholic och respektive lämnar detta forum bara för detta. Dock har du väl hotat om att lämna innan, men kommit tillbaka, så vi får hoppas att det är så nu också!
          _______________________________________
          De morgenstond heeft goud in de mond

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Olof
            Vill inte kommentera denna debatt, dock tycker jag det är synd om Carpoholic och respektive lämnar detta forum bara för detta. Dock har du väl hotat om att lämna innan, men kommit tillbaka, så vi får hoppas att det är så nu också!
            De tog Carpoholic 4 timmar och ta bort alla bilder,han kommer inte tillbaka den här gången.
            Jag följer givetvis med,en ursäkt till alla som gillade hans bilder.Men de finns alltid www.screamingdelkims.se.

            Mvh Carpgirl

            Kommentera


            • #7
              Tråden är nu rensad. Hade inte tid att rensa bort delar ur enskilda inlägg så jag rensade rätt friskt.

              Använd PM, telefon eller nåt annat alternativ än detta öppna forum om ni ska framföra personlig kritik.

              Tråkigt att ni lämnar Fiskesnack pga denna incident men ni bestämmer ju själva såklart.
              C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

              Bli medlem i Sportfiskarna Här!
              Svar på vanliga frågor hittar ni Här
              Fiskesnacks regler hittar ni Här
              Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

              Kommentera


              • #8
                Suck!

                CH & CG, jag saknar alla dessa bilder. Screaming delkims i all ära men det websitet är inte samma sak som här...

                Kanske dags att väcka iden om en fight club tråd igen.

                Håller helt med BeBest, man kan faktiskt säga emot med respekt och till och med vara ense om att vara oense!

                Och med Bergman, varför skall man vara otrevlig(a)?

                När den andan faller på är det dags att ta bagen och spöt för att knata ner till vattnet. Då behöver sinnet renas med litet fiske. Nu är det helg och åtminstonde jag skall rena min själ en hel del är planen.

                Kommentera


                • #9
                  Aningens bedrövligt Bergman... Har du inte tid att gå igenom trådarna ordentligt så låt dem vara ifred! Låt antingen de fria elementen tala fritt – utan censur – eller gå in tidigt i respektive diskussion och var tydlig (TYDLIG) med vad just du i egenskap av netboss anser ska gälla.

                  Och det där med PM och telefon håller jag inte med om fullt ut heller, mycket av kontroverserna har ett allmänintresse. Hävdar jag iaf… Om inte annat än på underhållningsplanet...

                  Jag har ju tidigare berömt dig för Fiskesnacks – nästan alltid – genomtrevliga hållning där vilka hjon som helst får göra sin röst hörd. Därmed inräknat undertecknads undermåliga baklängesåsikter då. Hoppas att jag inte får anledning att revidera min uppfattning.

                  Censurerande moderatorer är det värsta som kan hända ett levande plank som detta, där entuiastiska människor som brinner för sin hobby talar fritt ur hjärtat. Om merparten av de – för all del i affekt skrivna - inläggen i en sån här tråd tas bort så dör en del av debattlustan och så även en stor del av själen i ett annars så lysande forum som detta!

                  Vad gäller Carpoholic himself så har jag alltid gillat honom. Han är som den tredje beståndsdelen i en helig trojka bestående av Homer Simpson, Kalle Anka och Carpoholic the man. En person som inte räds att förstärka sina känslor, vare sig de svävar uppåt eller nedåt.

                  Det finns för få fullblodentusiaster av Carpoholics kaliber här på FS tycker jag. Att han sen har lagt upp 458 bilder eller så kan man ju tycka är lite i mesta laget, men det är inget som stör mig nämnvärt. Vissa av dem är mästerliga i mina ögon, och måste jag glo på några mindre intressanta bilder för att få se de som är riktigt bra så är det inget att tjafsa om. Jag saknar helt klart vissa av dem.

                  Nu vet vi ju sen tidigare att Carpoholic inte är en sämre människa än att han har bollar nog att komma tillbaka efter ett tag… Och det ser jag fram emot.

                  Så! Fiskesnack är fortfarande bäst på nätet! Fredag! Över! Ut!
                  Senast ändrad av Svenskt Sopfiske; 2005-05-13, 12:44.

                  Kommentera


                  • #10
                    Bedrövligt och bedrövligt ... jag har ju ett jobb att sköta på dagtid och en tjej och ett hus att ta hand om på kvällstid.

                    Jag kan inte acceptera personangrepp på denna sida och har jag då ont om tid så rensar jag hellre för mycket än för lite. Så enkelt är det. Jag vill bespara alla andra "läsare" tjafs då det drar ner stämningen i forumet.

                    Alltså, jag har en väldigt öppen syn på inlägg mem personangrepp kommer jag aldrig tillåta öppet i forumet. Sakliga diskussioner utan personangrepp låter jag nästan gå hur långt som helst.
                    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

                    Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                    Fiskesnacks regler hittar ni Här
                    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                    12 svar
                    1 405 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Xerup
                    av Xerup
                     
                    Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                    15 svar
                    1 147 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg Xerup
                    av Xerup
                     
                    Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
                    7 svar
                    336 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Arbetar...
                    X