HJÄLP - Vanliga frågor & svar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HJÄLP - Vanliga frågor & svar

Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • hej!
    är det nån som vet nån bra pirk till isfiske?

    Kommentera


    • Problem med fotoalbum

      Tja!

      Jag undrar varför mitt fotoalbum är tomt när man klickar på "Länk här" i foruminlägg? Bilderna ligger ju uppe när man går in på min profil.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av DarkpikeRolle Visa inlägg
        Tja!

        Jag undrar varför mitt fotoalbum är tomt när man klickar på "Länk här" i foruminlägg? Bilderna ligger ju uppe när man går in på min profil.
        Hej,

        ledsen om det är förvirrande men den länken som är tom för din del är det stora fotoalbumet. Det som ligger under din profil här i forumet är ett personligt fotoalbum för din profil.

        Alla topplistor osv baseras på "det stora" fotoalbumet som du även hittar under huvudmenyn här på hemsidan.

        / Bergman
        C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

        Bli medlem i Sportfiskarna Här!
        Svar på vanliga frågor hittar ni Här
        Fiskesnacks regler hittar ni Här
        Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

        Kommentera


        • GAAAAAAAHH!Nu är det så att jag har ångest jag har så mycket lakbilder idatorn. Men jag vet inte VAR man hittar "länken" där man lägger upp bilden. Snälla, hjälp!

          Kommentera


          • Hur!!!!!?????

            Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
            Nu när vi börjar bli ganska många här på sidan så tänkte jag att det kunde vara bra med lite svar på vanliga frågor. Kommer fylla på här allt eftersom ... saknas det nåt så tyck gärna till genom ett svar här.

            Hur kan jag börja snacka i forumet samt posta bilder ?
            - Efter du har registrerat dig i forumet så är det fritt fram att snacka och posta bilder.

            Jag får logga in stup i kvarten. Vad är det för fel ?
            - Förmodligen har cookien som styr inloggningen blivit korrupt av någon anledning. Testa att rensa temporära filer samt cookies i din browser så bör problemet försvinna. Skicka ett mail till admin@fiskesnack.com om problemet mot förmodan kvarstår efter rensning av temporära filer samt cookies.

            Jag har glömt mitt lösenord. Vad gör jag?
            - Du kan återställa ditt lösenord genom att klicka på följande länk http://www.fiskesnack.com/forum/login.php?do=lostpw och ange din e-postadress som du registrerat ditt konto med. Ett nytt lösenord kommer då automatgenereras och mailas till din e-post. Lösenorden är krypterade så jag kan inte se vilket lösenord ni har.

            Vad är ett PM och hur fungerar det ?
            - PM betyder "Private Message" och det är som ett internt mailsystem i forumet där användarna kan skicka meddelanden till varandra privat. Du skickar ett PM enklast genom att klicka på "PM"-knappen som du hittar under personens inlägg i forumet.

            Hur laddar jag upp en bild under mitt användarnamn? (Avatar)
            - Klicka på följande direktlänk, http://www.fiskesnack.com/forum/prof...?do=editavatar , för att lägga till eller byta din Avatar. Där kan du välja att bläddra och ladda upp en egen avatar eller så kan du länka till en på webben. Avataren kan vara max 120*120 pixlar stor eller 50000 bytes. Observera att Passagen inte stöder länkning av bilder. Tänk på att avataren inte ska förställa något som kan uppfattas stötande/kränkande.

            Hur ändrar jag texten som står vid min Avatar?
            - Du kan ändra till vilken text du vill under "Din Profil" sedan "Edit Profile". Skriv in din nya Avatartext vid "New Title"

            Hur får man orden feta, kursiva eller understrukna?
            - När ni valt att skriva ett inlägg så finns där överst under titelraden ett antal knappar som återger dessa funktioner, där "b" står för "bold (fet)", I står för "Italic (kursiv) samt U som står för "Underline" (understruken). Vad ni kan göra är att ni skriver fram till det ord som ni vill ha ändrat teckensnitt på och efter det trycker på önskad knapp och infogar orden.

            Hur infogar jag färger i texten eller skriver med mindre/större bokstäver?
            - Samma sak som frågan över. Där kan man välja storlek [size], teckensnitt [font], färg [color]. Dom tre alternativen är rullningslistor så det är lätt att välja.

            Kan jag ta bort eller ändra mitt inlägg ?
            - Ja det är ganska enkelt faktiskt. Gå in i ditt inlägg och klicka på "Edit"-knappen. Om du vill ändra din text så skriver du om det och trycker på "Spara ändringarna". Vill du ta bort ditt inlägg kryssar du för "Ta bort" och klickar på "Ta bort nu".

            Hur lägger jag in en bild i mitt inlägg?
            - Om bilden ligger på din hårddisk så klickar du helt enkelt på "Browse"-knappen (vid Attach file), letar rätt på bilden & klickar på "Open/Öppna". om du däremot vill infoga en bild som du har hittat på nätet så placerar du bilden sökväg mellan en IMG-tag (det ska inte vara några mellanrum mellan [ och IMG). Ex [ IMG ]bildens sökväg[ /IMG ]

            Hur placerar en bifogad bild på ett specifikt ställe i foruminlägget?
            - Ställ dig på önskat ställe i texten, klicka på gem-knappen och välj vilken bifogad bild du vill lägga in i texten så ska rätt kod dyka upp i inlägget. De bilder som inte väljs på det sättet kommer listas upp längst ner i inlägget.

            Hur skriver jag ut en artikel utan att få med alla svar på artikeln?
            - Detta gör du enklast genom att klicka på "#1", högst upp i högra hörnet, i första posten i respektive artikel. På så sätt visas enbart just det inlägget och du kan enkelt klicka på utskriftsknappen och få ut enbart själva artikeln.

            Jag hittar inte mitt inlägg ! Var har det tagit vägen ?
            - Antingen så har någon administratör flyttat, döpt om eller tagit bort inlägget beroende på vad inlägget innehöll. Kanske passade bättre under en annan forumskategori ? Var rubriken passande för ditt inlägg? Om det det innehöll något olämpligt så är det förmodligen borttaget.

            Hur gör jag för att smidigast se alla nya inlägg i forumet ?
            - När du går in i forumet så kan du klicka på "Se nya inlägg" så listas alla nya inlägg i samtliga forum.

            Varför får jag ett mail varje gång någon postar nåt i forumet?
            - Det verkar som en del prenumererar på rubriker från start. Du kan enkelt avaktivera detta genom att gå in i din kontrollpanel för forumet och sedan klicka på "My vB Home". Där kan du se vilka rubriker och forum du prenumererar på och avaktivera oönskade. Vill du avaktivera prenumerationen på alla trådar samtidigt klickar du bara här http://www.fiskesnack.com/forum/memb...type=allthread

            Klockan går fel i forumet. hur fixar jag det ?
            - Klicka på "User CP" och välj "User Options". Verifiera att inställningarna för din tidszon är korrekt. För oss som sitter i Sverige ska det vara följande inställningar.


            Hur lägger jag upp bilder i fotoalbumet ?
            - Se till att vara inloggad i forumet och gå sedan in i fotoalbumet under "Fotoalbum". Klicka på "Ladda upp" i menyn, välj vilken kategori bilden ska in i och klicka på "Fortsätt". Tryck på "Browse" och sök reda på bilden du vill ladda upp och tryck på "Open". Fyll i så mycket info du orkar om bilden och klicka på "Skicka fil". Om du vill lägga upp flera bilder på rad är det enklast om du markerar "Batch Upload" först.

            Vart fyller jag i mina rekord?
            - Du fyller i dina rekord i din kontrollpanel. Du kan även klicka på följande länk så kommer du direkt till rätt sida och du hittar rekorden nästan längst ner. Länken är: http://www.fiskesnack.com/forum/prof...do=editprofile

            Varför får jag meddelandet "Kunde inte flytta fil - Var vänlig kontakta systermadministratören" när jag försöker ladda upp en bild i fotoalbumet ?
            - Förmodligen är bilden för stor i KB räknat. Ladda helst inte upp bilder som är större än 200KB. Börjar bilderna komma över 1MB så finns det stor risk för att ni råkar ut för ovan nämnda bekymmer. Minska bildstorleken och testa att ladda upp den igen så fungerar det säkert.

            Jag vill inte se en annan användares inlägg
            - Lägg till användaren i din "Ignorelista" så ser du inte användarens inlägg. Du hittar Ignorefunktionen under den aktuella medlemmens profil.

            Varför fungerar inte chatten?
            - Kommer du inte in i chatten ? Får du bara upp en ruta där det står "No" ? Först och främst måste du vara inloggad i forumet men fungerar det inte ändå kan du behöva fixa till dina inställningar i Internet Explorer enligt denna länk http://www.fiskesnack.com/forum/show...p?threadid=897
            Fungerar det fortfarande inte så kan det bero på att du har en brandvägg aktiverad i din dator. Kolla om det finns någon inställning som kan ha inverkan.

            Jag får "Database Error", vad är galet?
            - Om du får felet mellan 04-05 på morgonen så beror det på att backupen går. Får du det vid någon annan tidpunkt på dygnet så är det något galet. Kopiera då hela felmeddelandet och maila det till admin@fiskesnack.com med tidpunkten när det hände. Det underlättar för ev felsökning.

            Fiskesnack.com använder sig av Cookies
            - En cookie kan enklast beskrivas som en liten fil som läggs i besökarens webbläsare. Cookies kan till exempel användas för att hålla reda på en besökare på webbplatsen, spara en besökares inställningar i forum osv. Ni kan ta bort Fiskesnack´s cookie om ni vill men då mister ni värdefulla funktioner som tex autoinloggning

            Hur gör jag om jag vill länka till Fiskesnack.com ?
            - Länka gärna till Fiskesnack.com via en banner som ni hittar i följande post. http://www.fiskesnack.com/forum/show...?threadid=4559
            Självklart går det bra med en textlänk som beskriver siten om du inte vill ha banners på din sida. Posta gärna länken till din hemsida när du lagt upp länken/bannern.

            Vill du annonsera på Fiskesnack.com ?
            - Kika in i denna tråd för mer info:
            http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=23561

            Tycker du Fiskesnack.com är värd att sponsras? (under planering/omarbetning)
            - Kika in i denna tråd för mer info:
            http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=17284

            Jag vill byta forumalias, hur gör jag?
            Titta efter ett ledigt alias i medlemslistan och skicka sedan ett PM till mig (Bergman) med både det gamla och nya aliaset. Ha gärna "Namnbyte" med i rubriken i PM:et. Sedan byter jag så fort jag hinner.

            Hur kontaktar jag den ansvarige för sidan?
            - Det går bra att maila mig på admin@fiskesnack.com eller använda Kontakta oss-formuläret. Tänk på att Fiskesnack.com inte är mitt heltidsyrke så det kan dröja några dagar innan svaret anländer.
            Hur gör jag för att göra ett inlägg???

            Kommentera


            • Jag undra om man på något sätt kan byta rubrik på en tråd?
              Anledningen är att de trådar man har i köpes/säljes har en tendens att ändra sig över tid,
              då skulle det kännas geschwint att kunna uppdatera istället för att skapa en ny (med en massa oaktuella ämnen/trådar som följd).
              Jag har provat med edit och avancerat, men det vill liksom inte funka.

              Självklart kan man radera och börja om från noll, men smidaigare vore om man bara kunde justera vart efter tycker jag!
              Ursprungligen postat av boman1979
              zuckuss verkar inte vidare klipsk...hissen går inte hela vägen upp...
              :

              Kommentera


              • Segt

                Går fruktansvärt segt att surfa runt på fiskesnack dom senaste dagarna . Jag har inga problem med andra sidor . Vad är felet ? Nicke

                Kommentera


                • Anvädarkontot

                  Tjoba.
                  Vore bra om någon kudne fixa mitt riktiga användarkonto (Jerkon) så jag kan fixa min avatar skriva inlägg osv, gänns som om det kontot är halvt inaktiverat så det vore grymt om nån kunde fixa det // Jerkon

                  Kommentera


                  • hej!
                    jag tycker det borde finnas en chatt på fiskesnack! ibland kan det vara jobbigt att sitta och skriva PM hela tiden
                    Simma lugnt och våga!

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av ville Visa inlägg
                      Ja fattar fortf inte hur man gör?? ja loggas bara ut hela tiden när ja ska gå in på tex fotoalbum.. vart finns den där "tool" knappen då???
                      fin gädda

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      12 svar
                      1 405 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                      15 svar
                      1 148 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
                      7 svar
                      337 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...
                      X