Fiskesnack.com nu och i framtiden. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnack.com nu och i framtiden.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiskesnack.com nu och i framtiden.

    Andreas på sportfiskarna uppmanade forumets deltagare att samla ett tjugotal entusiaster för lite brainstorming kring önskemål runt forumet, dess funktioner och lite framtida mål... nä, han skrev inte så... det var min tolkning.

    Oavsett vilket önskar jag att befintliga moderatorer (som väll blev anförtrodda ansvaret av Bergman) och alla äldre forumrävar som känner sig engagerade slår sina kloka huvuden ihop och här skriver ner namn på ett trettiotal personer som bör ingå i det "arbetslag" som för fram förslag på förändringar som för forumet i rätt riktning.

    Dom personerna som sen här föreslås kan läggas in i en poll där dom 10-15 personer som får flest röster blir dom som för forumets talan i demokratisk anda.

    Det här är nu bara ett förslag från min sida... finns det fler förslag?

  • #2
    Ja kanske det och/eller så spinner vidare på denna tråd och/eller den tråd som redan finns som heter ungefär "Vad är galet med Fiskesnack nu för tiden?" I den och annan äldre tråd om hur FS enligt många blev sämre när forumet uppdaterades, finns om jag minns rätt massor av önskemål om sånt som föll bort och nya uppslag.

    Jag vet inte vad jag primärt vill ha mera av... jo fler besökare och allehanda inlägg! Andra snabba, snuttifierade sociala medier/forum konkurrerar så där finns ett tapp bland de otåliga...

    I övrigt så kan man nog komma en bra bit med att fixa fotoalbum, sökfunktion och liknande som försvann vid uppdateringen, för i den vevan försvann också många välkända FS-figurer...

    Kommentera


    • #3
      En sökfunktion som funkar på svenska står högt på listan.
      Ett smidigare sätt att komma till senaste inlägg i en tråd (på telefonen), den där mikroknappen funkar inte bra för mina prinskkorvsfingrar.
      Non é pericoloso sporgersi

      Kommentera


      • #4
        Ja sökfunktionen och att vi får tillbaka vårt fotoalbum som vi blivit lovade i hundra års tid vore väl en bra början, då kanske man besöker forumet mer än några gånger i månaden igen. Jag kan inte komma på något annat som är fel egentligen, med fler besökare krävs så klart entusiastiska och alerta moderatorer som direkt sätter stopp på bråkstakar och allmänt ser till att folk håller sig till forumreglerna.

        Kommentera


        • #5
          Hej!

          Jag tyckte det var kul förr när man kunde läsa om "Mothugget" & "Artiklar" som medlemmar skriver. förr fick dessa mycket mer tid i rampljuset. Jag skrev bland annat om att göra Titantafsar & om Flötestrolling. Nu finns det inte riktigt någon anledning att engagera sig på det sättet! Mina förslag är följande:

          - Mothugget - Ge det senaste mothugget (fiskehistoria/berättelse) tid med bilder på förstasidan, mothugget är något som skickas till ansvarig moderator. För ett välskrivet "mothugg" utgår enklare betalning i form av något fiskerelaterat ex. fiskebete, paket tafsar osv. Givetvis måste mothugget vara välskrivet och läggs upp av moderatorerna!

          - Artiklar - Senaste artikeln skall precis som "mothugget" ovan husera på förstasidan ett tag. Sportfiskarna (via moderatorerna) ber några väl valda lagom "nördiga" medlemmar skriva artiklar med bilder om ex. ismete, tilverkning av gummibeten osv. På detta sätt kan fiskesnack bli en mer välformulerad & strukturerad kunskapsbank på nätet. Här utgår också enklare ersättning i form av bete, rulle eller varför inte medlemskap i sportfiskarna? Det viktigaste är dock äran att få husera på förstasidan! Givetvis måste artikeln vara välskrivet och läggs upp av moderatorerna!

          - Fotoalbumet - För guds skull lös detta, var ju en av de roligaste bitarna!

          - Sökfunktionen - Måste såklart fungera!

          Har "hängt" på Fiskesnack.com i många herrans år nu och ovanstående är det jag saknar mest. Rent generellt måste man bli bättre på att engagera medlemmarna i forumet!

          Skitfiske!
          Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

          Kommentera


          • #6
            Utgår betalning måste Skatteverket blandas in, i det här landet ska man inte ostraffat ta några egna initativ!

            Kommentera


            • #7
              Hej!

              Du har så rätt så! Då får det kanske räcka med rampljuset. Tror dock de finns de i detta forum med mer kreativa lösningar om vi försöker tillsammans!

              Kontentan av mitt inlägg är att jag skulle vilja försöka motivera medlemmarna att skriva mer berättelser och artiklar och att texter som det lagts mer tid på premieras på något vis.

              Eller vad tyckte du Holden om själva idén om vi nu undviker ersättningsdiskussionen?

              Skitfiske!
              Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

              Kommentera


              • #8
                Inget fel på idén, det bygger dock på att det finns eldsjälar som vill och kan lägga ner mycket tid och energi på detta.

                Kommentera


                • #9
                  Håller med dig Grävlingen, titta på hur forumet var innan "uppdateringen"
                  Men allra det viktigaste är att få basala funktioner att fungera igen. Tex att raderade trådar/spam ligger kvar och lyser rött.., det kan väl inte vara så komplicerat att fixa?

                  Kul att du här här och skriver igen Mr Grävling och grattis igen till 10,7 i din hemma sjö=)
                  Senast ändrad av Matte77; 2020-01-31, 16:09.

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                  12 svar
                  1 405 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Xerup
                  av Xerup
                   
                  Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                  15 svar
                  1 145 visningar
                  2 gillar
                  Senaste inlägg Xerup
                  av Xerup
                   
                  Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
                  7 svar
                  336 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg Sundström76  
                  Arbetar...
                  X