När forumet slutar fungera - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

När forumet slutar fungera

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Forumet känns extremt knackigt, tyvärr. Man är mer förvånad när det fungerar än när det inte gör det. Också väldigt synd att många länkar inte fungerar längre. Alltså interna länka till inlägg som postats här.

    Kommentera


    • #12
      Funderat vidare på detta forum. Finns det några moderatorer kvar som är aktiva? Jag skulle kunna tänka mig att sköta driften av ett nytt forum då det ligger nära det jag jobbar med (systemutveckling, inte fiske).

      Problemet är som alltid att få snurr på det, det är ju ofta historiken som är värdefull i ett traditionellt forum. Och inläggen äger väl ”fiskesnack”. Vad det nu innebär.

      Bästa vore att migrera hela skiten till en bättre plattform.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av nivv Visa inlägg
        Funderat vidare på detta forum. Finns det några moderatorer kvar som är aktiva? Jag skulle kunna tänka mig att sköta driften av ett nytt forum då det ligger nära det jag jobbar med (systemutveckling, inte fiske).

        Problemet är som alltid att få snurr på det, det är ju ofta historiken som är värdefull i ett traditionellt forum. Och inläggen äger väl ”fiskesnack”. Vad det nu innebär.

        Bästa vore att migrera hela skiten till en bättre plattform.
        Japp att få ordning på driften av forumet vore en välgärning!
        Kanske skulle en viss ursprunglig grundare, tillika en mkt eminent person vid namn Bergman titta in.
        Sist han gjorde det och skrev några rader så utfördes plötsligt av till synes oförklarliga skäl en hel del mkt eftersatta uppdateringar mm som gav positiv effekt…..


        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

          Japp att få ordning på driften av forumet vore en välgärning!
          Kanske skulle en viss ursprunglig grundare, tillika en mkt eminent person vid namn Bergman titta in.
          Sist han gjorde det och skrev några rader så utfördes plötsligt av till synes oförklarliga skäl en hel del mkt eftersatta uppdateringar mm som gav positiv effekt…..

          Det vore fint, kanske även ha en dialog framåt, så att inte all denna information går förlorad.

          Bristen på moderatorer är också tydlig ibland. Vissa trådar spårar ur helt eftersom det börjar pratas om ett helt annat ämne.

          Tycker även att dessa forum är så mycket bättre än grupper på Facebook. Lycka till att hitta en post på Facebook nån månad efter det postats.

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av nivv Visa inlägg
            Funderat vidare på detta forum. Finns det några moderatorer kvar som är aktiva? Jag skulle kunna tänka mig att sköta driften av ett nytt forum då det ligger nära det jag jobbar med (systemutveckling, inte fiske).

            Problemet är som alltid att få snurr på det, det är ju ofta historiken som är värdefull i ett traditionellt forum. Och inläggen äger väl ”fiskesnack”. Vad det nu innebär.

            Bästa vore att migrera hela skiten till en bättre plattform.
            Hejsan allla

            Jo det finns aktiva moderatorer på forumet, även om viblivit färre med tiden men jag har hängt med och gjort mitt bästa för att hålla ordning och få bort spam och annat elände i 15 år.
            Däremot det tekniska med plattform och sånt är inte min grej så det sköter andra.

            Som jag skrivit många gånger förut och vilket har blivit klart bättre är att allt fler rapporterar sånt de ser för det finns inte en chans att vi 2-3 st moderatorer kan scanna hela forumets inlägg hela tiden, så vi tar tacksamt emot Era rapporter och så rensar vi så fort vi kan.

            Med hopp om att Ni rapporterar mera.
            Bosse

            Kommentera


            • #16
              Toppen Bosse, jag la in en önskan till Patrik på kansliet om att han skulle kolla med er moderatorer om vad Ni anser att man behöver ta tag i från kansliets sida så jag hoppas att han hör av sig till dig/er.

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
              12 svar
              1 405 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Xerup
              av Xerup
               
              Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
              15 svar
              1 147 visningar
              2 gillar
              Senaste inlägg Xerup
              av Xerup
               
              Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
              7 svar
              336 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg Sundström76  
              Arbetar...
              X