Fiskesnack är kanon....men - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnack är kanon....men

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskesnack är kanon....men

Hej,

Fiskesnack är en kanonsida för oss fiskeintresserade! Men det finns plats för förbättring. Det jag syftar på är antalet forum kategorier, det är idag drygt 50st + en för varje län! Jag hävdar att det skulle räcka med runt 10st totalt!

Nackdelen med dagens många kategorier är att antalet besökare samtidigt per kategori blir väldigt få, vilket gör att svarfrekvensen och "pulsen" på forumet blir lågt. Jag tycker det visar sig ganska tydligt med att "ljugarbänken" har ofta många besökare. Man får svar snabbare och behöver inte snäva in så i detalj. Dessutom är det svårt att få en överblick över sidan.

Det skulle räcka med t ex:

-Fiskerapporter
    -Fiskevatten
    -Utrustning, med några undergrupper, flug, spinn, mete etc.
    -Båt mm
    -Ljugarbänken?
    -Övrigt

Söker man något specifikt så använder man sökfunktionen!

Vad säger ni, kommentarer?

/MRH

jag gillar när det är indelat, så man kan undvika det man inte är intresserad av eller inte kan.

Jag skulle däremot vilja ha en knapp eller kolumn på sidan där man kunde trycka "mina inlägg" så man kan se sina egna poster, om man fått svar samt se vilka trådar man skrivit i och fått svar.
    Besök gärna min blogg, Fiskebröder i söder

http://www.fishbrain.com/Carlsson
    http://www.ichtys.se

Kommentera

Hade gärna sett samma sak som Carlsson skriver, fast även med bilder. Folk som kommenterat på ens bilder eller om man kommenterat på någons foto. Hade varit kul om man fått svar

Kommentera

Tycker också att det är bra att det är indelat i många kategorier. Jag tycker ofta man får snabba svar! Och är det ett inlägg som intresserar många så blir det snabbt 100 poster i det inlägget.

Saknar också fliken, mina inlägg. men man kan lätt gå in på sin profil och sen trycka på namnet för att få ner en meny där det står "Senaste inläggen" eller något i den stilen.
        Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Eller så klickar man på "whats new" knappen.. De trådar man har startat och de trådar man har skrivit inlägg i är markerade !
          Bläddrar aldrig igenom hela forumet utan använder "whats new" hela tiden!

Därav har jag även påpekat för forumledningen vikten av att skriva tydliga subjects ! Blir så mycket enklare att få en överblick på det som skrivs på forumet då!

Trådar som bara innehåller 1 ord tex "hjälp" läser jag typ aldrig...
          F-n, står det inte i reglerna på forumet att man skall skriva tydliga trådar !?

Edit: Jag tycker det är alldeles för många avdelningar! Alla gamla "rävar" här på forumet tycker säkert det är kanon men tänk på alla "nya" oerfarna forumanvändare när de måste välja 1 av ca 50st olika avdelningar att skriva i..
          Senast ändrad av HenkeW; 2010-11-24, 14:30.

Kommentera

Jag håller med trådskaparen...
            Jag kollar nästan uteslutande bara på "nya inlägg" under ens avatar när man loggar in. Annars känns det som en missar en massa intressant. Saknar också möjligheten att prenumerera på trådar man skapat/skrivit i eller bara vill ha lättåtkomliga.

Men, det är absolut för många underkategorier...

Kommentera

Ursprungligen postat av tottebygger Visa inlägg
              Saknar också möjligheten att prenumerera på trådar man skapat/skrivit i eller bara vill ha lättåtkomliga.
              ?? Jag får ju mejl så fort någon skriver något nytt inlägg i trådar som jag varit aktiv i eller skapat.

Kommentera

Tycker dessutom att dom gott kan ta och fixa till så att alla vi som bloggar uppdateras på förstasidan. Kan låta lite gnälligt men det är nog över ett år sedan jag la in min bloggs webadress där och fortfarande inte hänt något.

Man vill ju ha läsare till bloggen annars kan man ju likagärna lägga ner! :/
                www.TeamPikeHard.blogspot.com - Vi bloggar om predatorfiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av AhlqvistarN Visa inlägg
                  Tycker dessutom att dom gott kan ta och fixa till så att alla vi som bloggar uppdateras på förstasidan. Kan låta lite gnälligt men det är nog över ett år sedan jag la in min bloggs webadress där och fortfarande inte hänt något.

Man vill ju ha läsare till bloggen annars kan man ju likagärna lägga ner! :/
                  Håller helt klart med, verkar som det bara ignoreras!
                  Besök gärna min blogg, Fiskebröder i söder

http://www.fishbrain.com/Carlsson
                  http://www.ichtys.se

Kommentera

Använder också den där länken till "nya inlägg" på startsidan och sedan plöjer jag igenom allt nytt sen jag var här sist.

Därför tycker jag det är av största vikt att vissa lär sig att skriva tydliga och bra rubriker till sina trådar och att folk lär sig söka innan de skapar en ny tråd.
                    Man ser ju flera trådar varje dag där folk frågar efter åsikter om rullar, linor, båtmotorer mm som det redan finns flera liknande trådar där det diskuterats.
                    Och lika ofta ser man korkade rubriker som "hjälp" och "titta hit" och det krävs att klicka sig in i tråden bara för att få se att det är en strunttråd.

Kanske skulle dessa trådar försvinna om man skapade en helt ny kategori som heter "Nybörjarhörnan" och att de trådarna som postas där inte dök upp bland "nya inlägg"
                    Om någon då är på hjälphumör så kan man själv klicka sig in där och ge sin åsikt om vilken flätlina som är bäst för jerking eller vilka sandaler man ska köpa i Egypten när familjen åker dit.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                    94 svar
                    29 277 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                    13 svar
                    1 552 visningar
                    0 gillar