Förslag på ändringar. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förslag på ändringar.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Förslag på ändringar.

Hej alla,

Det verkar som att vi måste göra vissa förändringar i forumsreglerna för att det här stället ska förbli en trivsam plats för oss alla.

Det har förekommit vissa incidenter med försäljning av prylar, där oseriösa säljare, ofta alldeles för unga säljare, har ingen koll vad de har sålt eller inte samt inte levererar prylarna de har sålt. Det finns en annan typ av säljare som "bumpar" annonserna flera gånger om dagen.

Det vore bra om man kunde begränsa möjligheter för forummedlemmar att sälja prylar på "Köp och Sälj" delen av forumet om man har inte postat mer 50 inlägg, så det blir lätt för oss, potentiella köpare, att bläddra bland säljarens inlägg och avgöra om säljaren är seriös eller inte.

Ang. "bumpar" , då kan man ge moderatorerna möjligheten av varna säljaren en gång eller radera ämnet om säljaren inte följer reglerna. Vill man "bumpa" annonsen oftare än varannan dag, då kan säljaren göra det om priserna sänks.

Någonting helt annat är att moderatorerna skulle var mer aktiva och vara här oftare för att rensa forumet från skräpämnen/dubbelämnen och onödiga inlägg.

Häls /T

Hejsan Anton

Det helt avgörande för att vi moderatorer ska kunna göra något är att NI medlemmar raporterar det Ni ser som är fel och det görs enklast genom att klicka på triangelsymbolen som finns vid varje inlägg och annons, det är en praktisk omöjlighet att vi ska kunna läsa alla trådar, inlägg och alla annonser.

När Ni rapporterar något så får vi moderatorer ett mail med en direkt länk och ordnar det som är fel så fort det bara går, detta gäller både olämpliga inlägg eller annonser som är fel eller att en säljare inte sköter sig.

Skriv en förklaring när Ni anmäler vad som är fel så vet vi och kan åtgärda enklare och fortare.

Vad gäller mera närvaro från moderatorerna kan jag bara prata för mig själv men jag är inloggad på FS mellan 09-23 7 dagar iveckan i snitt och de rapportmail som skickas går vidare till min mobil, så när det piper i den så kikar jag in så fort jag får en stund över. Normala väntetiden för de rapporter jag tar hand om är oftst inte mer än någon timme från anmälan tills de åtgärdas, förutom sånt som rapporteras nattetid det ordnas på morgonen!!

Vi är bara en handfull moderatorer som jobbar aktivt även om det finns fler namn i listan men vissa har lagt av pga olika orsaker och vi som är kvar gör detta arbete helt ideelt och det är ganska många anmälningar och åtgärder vi får in och åtgärdar dagligen.

Ang tipset om min. antal inlägg för att på starta annonser så har det varit uppe förut men blev nedröstat, men påtala det igen för Admin så får Bergman avgöra det är han som är ansvarig utgivare och bestämmer på forumet.

Vänliga hälsningar
    Bosse
    Moderator

Kommentera

Bosse har helt rätt. Det är vi alla som gör FS till det var det är. Hjälp oss att hjälpa er/oss. Rapportera som Bosse skriver, till oss när det skrivs saker som stör eller som inte är enligt FS regler. Vi Moderatorer gör så gott vi kan då vi gör detta helt ideellt och på vår fritid. Var ödmjuka mot varandra och i bland får man till och med räkna till 3 innan man häver ur sig sin mening.

Alla här inne är på olika nivåer av språklig begåvning, likaså på olika nivåer av kunskap i vårt fiskande. Där av att det ibland kan se både frånstötande och även ibland rent av lite roligt när vissa skriver. Även jag gör fel ibland... Nå ja bara ibland :-) Mycket sällan faktiskt, för att inte säga nästan aldrig... :-)

Bara vi hjälps åt och tänker efter en gång innan man skriver så blir det genast bättre i forumen.
      Detta är inte skrivet till någon speciell utan som en allmän uppmaning...

Som jag skrev tidigare .... Hjälp oss att hjälpa er så blir vi alla hjälpta......

Kommentera

Här är ett förslag på ändring, som jag sagt tidigare. Lägg ner köp/sälj och hänvisa till bättre sidor i stil med tradera/blocket. "Ni" blir helt ansvarsfria vid problem och kan lägga krut på annan "viktigare" fiskesnacks-tid ... (?)
        / MVH
        [FONT="Fixedsys"][/FONT]

Kommentera

Kan man inte ha en tråd där man kan skriva att "Jag köpte ditt och datt av X, och det funkade bra", alltså INTE skriva vem man inte litar på, då lär det väl bli en massa påhopp på folk... Men seriösa säljare kan gott få lite beröm så att alla ser att "bra grabb, den kan jag lita på".

Kommentera

Ursprungligen postat av Perragreven Visa inlägg
            Kan man inte ha en tråd där man kan skriva att "Jag köpte ditt och datt av X, och det funkade bra", alltså INTE skriva vem man inte litar på, då lär det väl bli en massa påhopp på folk... Men seriösa säljare kan gott få lite beröm så att alla ser att "bra grabb, den kan jag lita på".
            Du menar typ som en omdömesfunktion, som redan finns på tradera ?
            [FONT="Fixedsys"][/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av g0wdn Visa inlägg
              Du menar typ som en omdömesfunktion, som redan finns på tradera ?
              Ungefär så, ja.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
              101 svar
              29 941 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Villespinn91  
              Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
              13 svar
              1 561 visningar
              0 gillar