Fiska utomlands ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiska utomlands ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Patrik 83 Visa inlägg
    Kostar det extra att ta med sig spön på flygen
    Inte om de får plats i din resväska.

    Jag har ett fyrdelat spö som blir 56cm långt när den inte är ihop monterad.
    http://www.ebay.com/itm/Pro-Quad-4pc...item338040326f

    inte gjort för monster fiskar men har plockat en asp på 5,6kg och en gädda på 5kg utan problem.

    Kommentera


    • #12
      Jag har fiskat både i inplanterad sjö och havsfiske i thailand, skedde nån gång runt 2003 veckorna innan tsunamin...
      Hade någon turistbok på svenska som rekommenderade en avlägsen fiskesjö runt phuket, efter många om och men kom jag till slut dit. Har inget exakt minne av priset men var klart mkt billigare än 500 kr/skalle. Fast då fiska man med metspö och bambuspö typ Var mest mal om jag inte minns fel.

      Havsfisket var ett skämt. Tonfisk på mellan ett och två kilo på överdimensionerade trollingrullar

      Fisket är ingen höjdare som sagt.

      Hade jag åkt igen skulle jag tagit med ett lätt klassat teleskopspö och metat runt hamnar efter småfisk....

      Kommentera


      • #13
        Fick priser i från 500 till 1500 av dom som bor där nere
        Det stämmer bra om priset är i SEK..

        Jag vet inte vad Max längden på prylar är om dom åker ihop med den stora väskan,
        Men om du ska ha spö uppe på planet är kraven att det ska få plats under ditt säte.

        Dom flesta platser vi kan fiska på i Thailand har hemsida där du får veta det mesta.
        Dom sötvatten fiskarna som finns i dammarna är inte små, skulle gissa på 25-100 kg.

        Om du har drillat en stor mal i den värmen tror jag du är nöjd för den dagen.

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Arbetar...
        X