Ny medlem - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny medlem

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ny medlem

Sådär då, registrerad till slut.

Jag är en återvändande fiskare som började tidigt att jaga dom små läckerbitarna i norra dalarnas fjällvärld som barn utrustad med en pinne med metrev och krok. Det hela utvecklade sig senare och kulminerade i långa nätter i Västerås djuphamn där man metade gös och storabbore under somrarna.
    Fisket låg sedan i dvala under många år och först långt senare efter en flytt till Göteborg vilket resulterade i en ny fisketokig bekantskap så vaknade intresset igen.

Nu jagar vi abborrar, lurar havsöringar och suktar efter storgäddor så ofta vi kan, huvudfokus ligger på spinnfiske på predatorer men jag tar like glatt flugspöt och svingar så gott jag kan eller metspöt för lite mysfiske om andan faller på - det är lika mycket chansen att komma ut som möjligheten att få fisk som lockar. Självklart bedriver jag c&r och tar bara hem sparsamt med fisk.

I somras ökades PB på abborre ordentligt då en koloss på 1.73kg med dunder och brak attackerade min ytpopper så nu siktar man mot det magiska 2kg strecket. I övrigt inga märkvärdiga rekord, 1.3kg på gädda så det skall väl gå att slå - kanske 2kg på havsöring. Förhoppningsvis skall några nya PB noteras under nästa år.

Välkommen till de gladas gäng!

Grattis till abborr-PB. Själv grämer jag mig än efter vårens tappade storabborre...
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Fördelen med en tappad är ju att man nu vet ATT den finns och VAR den finns

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
        Välkommen till de gladas gäng!

Grattis till abborr-PB. Själv grämer jag mig än efter vårens tappade storabborre...
        Sir, din tid kommer. Va´ säker! Misströsta inte. Nån gång får du upp en stor, stor abborre och det ska vara du som drar upp den, och inte som det hände med en viss multe som en "opportunist" tagit den ifrån dig! Och det genom att spela att han räddar din utrustning ifrån att dras i vattnet när du fick napp!!! ;-)
        Tight lines!
        CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av JohannElBe, 2022-04-25, 13:10
        2 svar
        274 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Robespierre  
        Arbetar...
        X