Hej!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hej!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hej!!!

    Jag är en gammal makrillfiskare på västkusten. Jag har väl inte riktigt förstått vitsen med kastspö då jag hellre fiskar med häckla eller dörj. Men man vet aldrig, efter att ha hängt här ett tag kanske man ändrar sig och testar.

  • #2
    Har själv fiskat en del dörj efter makrill genom åren. Det var dock när jag väl började med kastspö som mitt fiskeintresse tog fart på riktigt. I min mening blir det mycket roligare att ”kämpa” med fisken på kastspö än att bara dra upp dem.
    De flesta fiskeaffärer brukar ha en vårrea runt april-maj, om du håller utkik så kan du nog få tag på ganska fina grejer för under 1000 lappen.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Kvabbso Visa inlägg
      Jag är en gammal makrillfiskare på västkusten. Jag har väl inte riktigt förstått vitsen med kastspö då jag hellre fiskar med häckla eller dörj. Men man vet aldrig, efter att ha hängt här ett tag kanske man ändrar sig och testar.
      bara det att du sökt dig hit gör ju att det fortfarande finns hopp för dig välkommen hit...
      Never let your memories be greater then your dreams...

      I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Kvabbso Visa inlägg
        Jag är en gammal makrillfiskare på västkusten. Jag har väl inte riktigt förstått vitsen med kastspö då jag hellre fiskar med häckla eller dörj. Men man vet aldrig, efter att ha hängt här ett tag kanske man ändrar sig och testar.
        Hej Per Nilsson;

        "Makrillen fiskades på ränndörj, fläktes och saltades. Fisken såldes i Kristiansand för att sedan exporteras till Amerika. Salt makrill användes som tilltugg på barerna. Kan rekommenderas. Men så kom förbudstiden ~ 1917 i Amerika. Då blev det slut på försäljningen dit och makrillfisket på Nordsjön avtog och ..."[FONT=Book Antiqua][/FONT]

        Memories!

        Old Firehand
        (Leif Engström)

        Ps. Första gången jag fiskade Makrill var 1957 utanför Lyckornas Havsbad när jag gick handelslinjen på Västkustens Folkhögskola i Ljungskile.. Ds.
        Senast ändrad av Old Firehand; 2018-03-09, 16:57.

        Kommentera


        • #5
          Håll dig bara borta från multirullarna! De är starkt beroendeframkallande
          Välkommen, förresten!
          Skit fiske!
          Gösta

          Kommentera


          • #6
            Tack allihopa!

            Jag bara väntar på den varma årstiden då jag är alldeles för frusen av mig för att sysselsätta mig med utomhusaktiviteter vintertid. Dessutom letar vi efter en liten båt

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Relaterat

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Arbetar...
            X