Hej Magnus heter jag! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hej Magnus heter jag!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• lsjonsson
    replied
    Ursprungligen postat av abe Visa inlägg
    Jag är sjuk, jag kan ej gå in halvhjärtat i något , utan det är full rulle.
    med det sagt så ber jag om ursäkt för alla pillesmå frågor, dumma frågor massa frågor, men det är liksom JAG.

sen då
    smålänning som jagat hela livet men även fiskat massa, men då på tid som ej finns, nu blir det mer fiske.
    köpte en quintrex 435 F med en 30hp evinrude som jag spanat in i typ 10 år,,,,,, men är den lite liten?
    har jagat i afrika 4 ggr men aldrig köpt en fiskeresa,, norra norge står för dörren

vad jag vill här:
    Kanske hitta en fiskekompis
    få mitt fiske till 100%
    ta en +2kg abborre o en +10kg gädda

pers är 2,16 på abborre men litar ej på den vågen sen 1,8
    9,3 på gädda

Målet med detta är att ha trevligt, det kommer dumma frågor men snälla ha överseende eller svara ej.
    Ställer man inte några frågor så lär man sig inget och får inga svar på dessa frågor.

Kalmar sund är väl en het plats för stor abborre. Östersjön var ju ett säkert vatten för stor gädda förut. Hur det är nu vet jag inte?

Hur stor sjö fiskar du i när du har en motor på 30 hp? Ralången är ca 7 km men jag puttrade runt med en 4,5 hp Suzuki och plastbåt på 4,4 m.

Har du läst den här tråden? Fint fiskafänge!
    https://www.fiskesnack.com/forum/all...C3%B8r%C3%B8ya

Jag satt nästan och dräglade över tangentbordet när jag läste denna storry. Det suger i fisketarmen.

Lämna en kommentar:

• abe
    started a topic Hej Magnus heter jag!

Hej Magnus heter jag!

Jag är sjuk, jag kan ej gå in halvhjärtat i något , utan det är full rulle.
    med det sagt så ber jag om ursäkt för alla pillesmå frågor, dumma frågor massa frågor, men det är liksom JAG.

sen då
    smålänning som jagat hela livet men även fiskat massa, men då på tid som ej finns, nu blir det mer fiske.
    köpte en quintrex 435 F med en 30hp evinrude som jag spanat in i typ 10 år,,,,,, men är den lite liten?
    har jagat i afrika 4 ggr men aldrig köpt en fiskeresa,, norra norge står för dörren

vad jag vill här:
    Kanske hitta en fiskekompis
    få mitt fiske till 100%
    ta en +2kg abborre o en +10kg gädda

pers är 2,16 på abborre men litar ej på den vågen sen 1,8
    9,3 på gädda

Målet med detta är att ha trevligt, det kommer dumma frågor men snälla ha överseende eller svara ej.

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av JohannElBe, 2022-04-25, 13:10
2 svar
290 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Robespierre  
Arbetar...
X