För den som vill låta sig inspireras över airbruschtekniken, rekommenderas denna sida; www.daveart.com, en svensk kille som slår det mesta. Ett annat tips är att kika på japanska airbruschmålare, t ex Haijme Saroyama och Masao Saito, finns mkt att hämta där...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
blya jerkbete
Collapse
X
-
va ute i går och provade mitt första hemmagjorda jerkbait.... OHET gång, nästa identisk med den minsta cobbs crazy shad =) och fin flyt förmåga hade den också, lite flytande men då har jag inte lackat än. inte vad jag väntat mig direkt.jag har då blyat med 2 tredejdelar framför mitten kroken och resten 2 cm från bakre kroken. jag funderar nu om det e så att juh mer man konsentrerar blyet oavsett var man blyar (jah det säger juh säg självt om man blyar en centimeter från främre kroken så dyker den bara) så får den en sida till sida gång och om man sprider ut blyet över hela kroppen så blir det mer ett glider bete. Kan det stämma lr ä jag helt fel ute??
Kommentera
-
Mina teorier ang blyning är som följande:
- Låg tyngdpunkt i betet samt centrerad viktning = Lite "bellyflash" med mycket "side-to-side"
- Tyngdpunkten nära mitten samt utspridd viktning = "Belly-flash" med små svängar
- Hög tyngdpunkt samt ändplacerade vikter = Betet går "upp-och-ner" och rakt fram
- Lätt träslag och mycket vikter = Svävande bete
- Lätt träslag och lite/utan vikter = Flytande/ytgående bete
- Tungt träslag och mycket vikter = Sjunkande bete
O.s.v. fast jag har inte hunnit praktisera så mycket ännu. Ni som är vassa på detta får gärna kommenteraC&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Ursprungligen postat av m@Har läst igenom en del inlägg över egentillverkade beten och blev inspirerad, så jag tänkte fan ta och fixa fram en del. Dags att damma av min gamla airbruschutrustning, har inte hållt i min DeVilbiss sen -94 :-) Mest inspiration har Mangeboy79 givit, killen är ju makalös, om vi pratar finish! Igår fick jag en beställning på målvaktsmask, tema sagan om ringen blev det...fy fan det gäller att träna upp tekniken igen...hehe
vad kör du med för färg till målvaktsmasker?
Kommentera
-
fick tips på denna sida för några dagar sedan www.lurebuilding.nl finns ett gäng jerks med instruktioner om hur man ska bygga dem samt få dit bly och krokar.
Kommentera
-
Som gammal hojåkare så har jag en favorit,Här är hans site... http://www.troyleedesigns.com/paint/index.htmlUrsprungligen postat av m@Mest inspiration har Mangeboy79 givit, killen är ju makalös, om vi pratar finish! Igår fick jag en beställning på målvaktsmask,
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era nya beten!av profilnamnetVinterns skörd, några hemmasnickade firetiger är nästa 'batch':1 Foto
-
Kanal: Betestillverkning
2025-02-24, 20:26 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Abukah, 2012-04-19, 19:18
|
712 svar
189 627 visningar