Jag har en front monterad elmotor, som senare tiden har börjat bete sig skumt. Förra gången jag använde den så fungerade allt som det skulle i 5 minuter. Sen slutade gasreglaget med fjärren fungera, enbart styrningen som gick. Sen sluta styrningen med.
Väl hemma så funkar styrning igen, men inte att slå på o av, eller gas.
Fotpedalen funkar inte alls och har heller inte gjort på länge.
Det går heller inte att kalibrera om fjärren. För att göra det så skall man på huvudkortet i toppen trycka in en knapp tills en diod lyser grönt, sedan trycka ON på fjärren och sedan blinka grönt igen. Nu lyser dioden rött hur jag än gör, dock så funkar styrningen med fjärren likt förbannat.
Jag har ingen aning om vad man kan tänkas göra och funderar på att slänga skiten, men samtidigt är man nyfiken på vad som kan ha hänt. Ett nytt styrkort skulle vart mumma men finns inte som reservdel.... Deras lundsupport i Sverige är typ obefintlig, tar veckor att få svar på mail om man ens får.
Undrar bara om någon haft liknande erfarenheter av min motors symptom??
Väl hemma så funkar styrning igen, men inte att slå på o av, eller gas.
Fotpedalen funkar inte alls och har heller inte gjort på länge.
Det går heller inte att kalibrera om fjärren. För att göra det så skall man på huvudkortet i toppen trycka in en knapp tills en diod lyser grönt, sedan trycka ON på fjärren och sedan blinka grönt igen. Nu lyser dioden rött hur jag än gör, dock så funkar styrningen med fjärren likt förbannat.
Jag har ingen aning om vad man kan tänkas göra och funderar på att slänga skiten, men samtidigt är man nyfiken på vad som kan ha hänt. Ett nytt styrkort skulle vart mumma men finns inte som reservdel.... Deras lundsupport i Sverige är typ obefintlig, tar veckor att få svar på mail om man ens får.
Undrar bara om någon haft liknande erfarenheter av min motors symptom??
Kommentera