Hjälp med watersnake frontmonterad elmotor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med watersnake frontmonterad elmotor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp med watersnake frontmonterad elmotor

Jag har en front monterad elmotor, som senare tiden har börjat bete sig skumt. Förra gången jag använde den så fungerade allt som det skulle i 5 minuter. Sen slutade gasreglaget med fjärren fungera, enbart styrningen som gick. Sen sluta styrningen med.
    Väl hemma så funkar styrning igen, men inte att slå på o av, eller gas.
    Fotpedalen funkar inte alls och har heller inte gjort på länge.

Det går heller inte att kalibrera om fjärren. För att göra det så skall man på huvudkortet i toppen trycka in en knapp tills en diod lyser grönt, sedan trycka ON på fjärren och sedan blinka grönt igen. Nu lyser dioden rött hur jag än gör, dock så funkar styrningen med fjärren likt förbannat.

Jag har ingen aning om vad man kan tänkas göra och funderar på att slänga skiten, men samtidigt är man nyfiken på vad som kan ha hänt. Ett nytt styrkort skulle vart mumma men finns inte som reservdel.... Deras lundsupport i Sverige är typ obefintlig, tar veckor att få svar på mail om man ens får.

Undrar bara om någon haft liknande erfarenheter av min motors symptom??

Har en sådan som betedde sig likadant och jag kontaktade generalagenten och de sade utan diskussion att jag skulle skicka in den och de skickade en returfraktsedel och så bytte de alla styrkort och annat samt en ny fjärr allt gick som reklamation så kostade inte en krona vilket jag tyckte var snyggt då den var nästan 2 år när detta hände.

Efter åtgärd så funkar den problemfritt, numera finns inte den versionen av motor men de löste det iaf så kolla med dem så kanske det ordnar sig.

Kommentera

Har jag gjort, dessvärre utan framgång. Enligt han jag pratat med på wiggler så finns inga reservdelar, då jag frågade om styrkort.
      Jag har ägt motorn i säkert 4 år nu och är inte första ägaren.

Kommentera

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
        Har jag gjort, dessvärre utan framgång. Enligt han jag pratat med på wiggler så finns inga reservdelar, då jag frågade om styrkort.
        Jag har ägt motorn i säkert 4 år nu och är inte första ägaren.
        Vilken osis då jag gjorde detta 2016 så kan ju vara förklaringen att reservdelslagret är slut för den hade utgått redan då.

Kommentera

Jag har en front monterad elmotor, som senare tiden har börjat bete sig skumt. Förra gången jag använde den så fungerade allt som det skulle i 5 minuter. Sen slutade gasreglaget med fjärren fungera, enbart styrningen som gick. Sen sluta styrningen med.
          Väl hemma så funkar styrning igen, men inte att slå på o av, eller gas.
          Fotpedalen funkar inte alls och har heller inte gjort på länge.

Det går heller inte att kalibrera om fjärren. För att göra det så skall man på huvudkortet i toppen trycka in en knapp tills en diod lyser grönt, sedan trycka ON på fjärren och sedan blinka grönt igen. Nu lyser dioden rött hur jag än gör, dock så funkar styrningen med fjärren likt förbannat.

Jag har ingen aning om vad man kan tänkas göra och funderar på att slänga skiten, men samtidigt är man nyfiken på vad som kan ha hänt. Ett nytt styrkort skulle vart mumma men finns inte som reservdel.... Deras lundsupport i Sverige är typ obefintlig, tar veckor att få svar på mail om man ens får.

Undrar bara om någon haft liknande erfarenheter av min motors symptom??
          Hej Stahre 87;

Gör som Bosse Rospigg föreslår och skicka in din Watersnake elmotor till generalagenten för reparation...

Enligt svensk köplag var generalagenten förr skyldig att lagerhålla reservdelar i tio år. Om samma gäller än idag bör du ha rätten på din sida...

Annars rekommenderar jag dig att köpa en Minn Kota elmotor .. http://www.trumman.com/fisketips/galleri_18.htm ..som jag själv har än idag.....

http://www.trumman.com/fisketips.htm

Old Firehand
          Leif Engström
          Senast ändrad av Old Firehand; 2018-05-18, 10:39.

Kommentera

Jag får köpa den av dig annars. Behöver karossen med motorer och de sakerna.
            Ingen fisk är chans för fisk.
            https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
            https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Jöns har du en likadan?

Kommentera

Jöns har du en likadan?

Nej, men jag har så lite att göra så jag har fått för mig att göra en egen elmotor för ankring.
                Behöver ju fler projekt ju!
                Ingen fisk är chans för fisk.
                https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Fick detta svar; "Hej Fredrik,

Jag är osäker på om det är mottagarkortet som det kan ha hänt något med då inte ens fotkontrollen fungerar, tyvärr har jag inga reservdelar kvar till dessa motorerna då vi slutade att sälja dem för ett flertal år sedan!"

Får slänga den då

Kommentera

Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
                    Jag får köpa den av dig annars. Behöver karossen med motorer och de sakerna.
                    Hej Jöns;

Försök gärna uttrycka dig lite tydligare...
                    När man nämner kaross avses oftast bilar och inte elektriska fiskemotorer.....

http://www.trumman.com/fisketips.htm

Old Firehand
                    Leif Engström

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av p3pp3, 2008-01-24, 10:25
                    31 svar
                    22 783 visningar