Siliconolja - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Siliconolja

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Siliconolja

Kan man behandla flytlinan med siliconolja?

Hej! Ja till linor funkar det eftersom en hel del av dagens lin medel är silicon baserade. Men akta dig för att ha silicon i närheten av gummi detaljer i rullen. Det löser upp gummi nämligen.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2011-11-03, 20:58.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tack för svaret. Men silicon löser väl inte upp gummi,man har ju siliconfett till gummibälgarna på bromsok t.ex.

Kommentera

Jag kan inte verifiera detta till 100 % Men jag har läst en varning i ett par rull vårds artiklar om detta. Kan kanske bero på vilket slags gummi det handlar om också?

Varsågod.

Kommentera

Det skulle vara kul att träffa dig ,kommer du upp till västmanland/dalarna någon gång?
          Jag är gammal(60år) och har nyss börjat med flugfiske men gör framsteg hemma på gräsmattan.
          Jag är ny på forumet men har läst här tidigare och försrtått att du är mr.forum.
          Tack igen för responsen.
          Mvh. Bosse

Kommentera

Den där Jock, han blev medlem för några år sen och snart får vi döpa om forumet till "fiskejockscott.com" istället
            A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Ursprungligen postat av volvo51 Visa inlägg
              Det skulle vara kul att träffa dig ,kommer du upp till västmanland/dalarna någon gång?
              Jag är gammal(60år) och har nyss börjat med flugfiske men gör framsteg hemma på gräsmattan.
              Jag är ny på forumet men har läst här tidigare och försrtått att du är mr.forum.
              Tack igen för responsen.
              Mvh. Bosse

Kul att du har kommit igång!

Ja, har jag vägarna förbi så hör jag av mig innan. Tack för erbjudandet.

Du är välkommen att blöta en fluga ihop med mig med om du kommer förbi här nere.

Njae, "Mr. forum" är väl att ta i. Men jag har ju gott om tid att hänga här i och med att jag är sjuk pensionär. Dessutom, tycker jag att det är vansinnigt kul att kunna hjälpa nya flugfiskare till en start.

Kommentera

Ursprungligen postat av Guideline Visa inlägg
                Den där Jock, han blev medlem för några år sen och snart får vi döpa om forumet till "fiskejockscott.com" istället
                He, he, he! Nej gud förbjude! Jag vill inte för allt i världen bli någon slags små påve här som regerar! Jag har sett allt för många sådana små diktatorer i olika föreningar för att bli propp mätt på dem.

Du och några till här har minst lika mycket att dela med er av som jag har.
                Senast ändrad av Jock Scott; 2011-11-05, 00:19.

Kommentera

Forumets flugfiske handledare

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                    He, he, he! Nej gud förbjude! Jag vill inte för allt i världen bli någon slags små påve här som regerar! Jag har sett allt för många sådana små diktatorer i olika föreningar för att bli propp mätt på dem.

Du och några till här har minst lika mycket att dela med er av som jag har.
                    Jodå, jag hjälper gärna till men har inte ditt tålamod att sitta och leta efter samma saker om om igen. Jag skulle uppskatta om fler använde sökfunktionen. Jag undrar hur många ggr du har svarat på vilket nybörjarset set som är bäst.

Jag håller ju på med dina hattflugor, dom ska bli klara. Just nu är jag ju pappaledig och då finns ju inte så mycket tid.
                    A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Brobaits Thomas, 2024-06-28, 09:34
                    7 svar
                    402 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av haggis82, 2024-09-01, 14:03
                    8 svar
                    267 visningar