Slemproppen!!!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Slemproppen!!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Slemproppen!!!!!

Hej på er alla! Har bjudit ner två kamrater för att lära dom att fiska på fredag. Nu på morgonkvisten ropar tjejen att slemproppen har gått

Någon i forumet som har erfarenhet om hur länge det tar när pröppen har gått tills förlossningen verkligen kör igång?

Har varit cool fram tills nu . Kan väl inte fattat riktigt att vi ska bli tre inom en snar framtid.

Alltså, tror ni jag behöver ringa återbud till grabbarna?

Snart stolt far, förhoppningsvis på lördag

Ursprungligen postat av Jann
    Vad kul! Angående slemproppen så är den ett tecken på att livmoderhalsen vidgat sig och att förlossningen är på gång. Men det handlar om dagar, timmar eller minuter.... innna värkarna sätter igång. Högst individuellt alltså. Så du kan nog lugnt avboka fisket och ta hand om din käresta inför förlossningen och sen så är ni ju tre och den första tiden ska/kommer du verkligen ta vara på!

Lycka till och ta det lugnt!

Jann

nja! visserligen kan du avboka om du känner att du är orolig. men det samma hände när jag var i jönköping på flugfiskeresa. gumman ringer och säger att slemproppen gått, första kvällen på campen. lite panik utbröt och ett par samtal senare (till vänner som kan det där med förlossningar och slemproppar) var jag och gumman ganska lugna. det tog 1 vecka till innan lillkillen såg världen. det som var bra var att jag var max 3 timmar från sthlm om det skulle hända. men som jann säger så kan det var dagar, timmar (eller veckor!) kvar. gör det som känns bäst! antar att gumman skulle uppskatta att du finns i närheten!
    achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
    \m/

Kommentera

Personligen så hade jag avbokat fisket, för det du kommer att vara med om är hur omtumlande och häfftigt som helst... Fiskarna lär ju finnas kvar efter förlossningen...
      Och som ALQ skrev, så uppskattar nog din gumma att du finns i närheten nu när det närmar sig...
      Lycka till...
      There's only a thin line between standing on the shores fishing or looking like a complete idiot...

Kommentera

Kan säga med det yrke som jag har att det kan gå ruskigt snabbt eller ta jäkligt lång tid. Hade kört med säkra kort och hållt mig inom en liten radie. Fiska kan du nog göra om du vill det. Lillen kommer bara en gång synd att missa det

Kommentera

Tack för alla svar! Inga värkar än, kommer att sova på helspänn.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
          11 svar
          1 505 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Mathias 70  
          Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
          260 svar
          89 787 visningar
          0 gillar