Vad pysslar ni med allihop ?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad pysslar ni med allihop ??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad pysslar ni med allihop ??

Själv pluggar jag till lärare - mot förskola och grundskolans tidigare år. Har viss motivationstorka för tillfället - men tillhör inte det en del av det ljuva livet - det må gälla både skola och arbete - så säg mig
    Vad sysselsätter ni er med - och hur står det "still" med er motivation?

Pluggar till systemvetare på Umeå Universitet sedan hösten -03.... motivationen är en ständig kamp... Funderar ofta på om jag borde bli biolog istället och arbeta med fiskar på något sätt. Men det blir nog tyvärr en kodknackare av i slutändan... vilket inte är så trist, egentligen.

Annars går fritiden åt till fiske, funderingar och inköp, allt relaterat till fiske. Tråkigt nog kan man som student inte unna sig ekonomiska utsvävningar av den större modellen. Men får man bara fiska funkar det övriga livet myckat bättre!!!
    www.hellfish.se

Kommentera

Jobbar som helpdesk/nätverks/servers support och administrering ...

Kommentera

Ingenjör...
        Nu kan jag unna mig ekonomiska utsvängningar, men nu har man inte tid att bruka dom... hehehe
        Familj + att jag har köpt hus nu i dagarna gör att tid är det jag har sämst av...
        Fast det är klart, spendera tiden med min lille son och min fru är inte fy skam det heller...
        There's only a thin line between standing on the shores fishing or looking like a complete idiot...

Kommentera

Jag arbetar på natten inom äldreomsorgen med dementa människor. Arbetet är mycket tungt och nedbrytande såväl fysiskt som psykiskt. Det kräver stor fantasi och enormt tålamod. Lönen är och förblir låg och arbetsmiljön stressig men kan förväntas bli sämre.

Så fackligt ombud jag är på min arbetsplats, rekommenderar jag ingen att söka sig till äldrevården. Ni kommer inte att uppskattas av era arbetsgivare, speciellt illa omtyckta blir ni, om ni har adekvat utbildnig för uppgiften och lång erfarenhet eller vill ha en lön som är så anständig att den går att leva på. Riktigt illa blir det om ni har synpunkter på verksamheten eller vill införa någon ny metod.

Fiske molalena i den stora tystnaden är ett bra sätt att återhämta sig mellan arbetspassen.
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Absolut ingen solskenshistoria.

Efter att ha sålt en bostadsrätt på Östermalm och sen flyttat till landsbyggden, vedeldning, egen brunn, allt betalt, inga lån, passerat de 50, behöver jag för h*e inte jobba längre.

Nåja frugan envisas fortfarande, men då får jag ju ökad tid för fisket och jakten.
            Kolla att flugan sitter kvar på tafsen

Kommentera

Just nu pappa-ledig...
              Annars arbetar jag som sjuksköterska.
              Att fiska är ju faktiskt riktigt kul!

Kommentera

Kämpa på!

Jag läser specialpedagogik på Göteborgs Universitet och vet hur trögt det kan vara med motivationen. men man får ju inget för inget så det gäller att bita ihop och "å se gla ut". Sen BeBest så känner jag med dig men så går det när vi bara sett på när sammhället har nedmonterats de sista 30 åren. Det är en förbannad tur att man har ett litet vattenhål att andas i och där är man ju tillbaka i barndomen precis som när man lekte indianer o cowboys.
                Skanky fishi`n in the ghetto is hard but..........

Kommentera

Jag är en lågutbildad fan, som jobbar som processoperatör i en fabrik här i Perstorp. Perstorp AB har ni kanske hört talas om. Tjänar rätt hyfsat ändå, och jag har ju inte behövt ta en massa studielån iaf. Trivs bra med arbetskamraterna, det är det viktigaste. Tar vilket tungt arbete som helst före ett kontorsjobb, det är en sak som är säker.

Kommentera

truckförare !

Underlev. till Saab/Volvo ,arbetar som godsmottagare o gjort i 6 års tid ungefär .
                    Var ruskigt lack på jobbet efter förra semestern ,men numera känns det helt ok !
                    Det är ett j*vla liv hela tiden om att spara pengar ..

Det positiva är att det "bara" är 35 år kvar till pension

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                    11 svar
                    1 501 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mathias 70  
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    260 svar
                    89 636 visningar
                    0 gillar