Spotfiskegymnasium! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spotfiskegymnasium!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spotfiskegymnasium!

Tjenare! Nu den 28 januari ska vi välja gymnasie linje fast jag vet inte vad jag ska välja :S Som sportfiskeintresserad har jag fått hört om sporfiskeakademin i forshaga och nått i Wilhelmina! Är välldigt sugen på att gå i forshaga fast ta steget och flytta ner dit själv ,byta hockeylag mm är nog inte det lättaste! Men att gå tex teknik,sam som jag också har tänkt på det vette fan om man inte skulle ångra att man inte gick ett sportfiskegymnasium.. Jag har även hört att man inte blir färdig utbildad om man går dom 3 åren i forshaga!? Som ni läser så är jag lite förvirrad!
    Kom gärna med åsikter och tankar och berätta lite om gymnasium om ni vet nått så jag blir lite klarare i huvudet! mvh Matte

Jag gick gymnasiet i forshaga och ångrar det inte för 5 öre. Tror ingen som gick i min klass gör det, vi hade jäkligt kul på och utanför skoltid. Färdigutbildad blir man inte på någon gymnasielinje (med undantag för el osv) och du har samma behörighet till högskola som samhällslinjerna om du väljer studieförberedande tillvalet i 3:an.

Så om du står mellan samhäll och sportfiskeakademin och är grymt fiskeintresserad så tycker jag att valet borde vara enkelt.
    Senast ändrad av Rasmus; 2005-01-24, 23:38.

Kommentera

Med tanke på att du inte ens lärt dig stava till "ångra" vetefan hur bra gymnasium det är...

Kunde inte låta bli bara

Ursprungligen postat av Rasmus
      Jag gick gymnasiet i forsjaga och ongrar det inte för 5 öre.

Kommentera

haha foppa!

Kommentera

skitkul skola, men räkna med arbetslöshet.... :P
          Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Ursprungligen postat av Foppa
            Med tanke på att du inte ens lärt dig stava till "ångra" vetefan hur bra gymnasium det är...

Kunde inte låta bli bara
            hahah ja det bjuder jag på, jag skolkade på svenskan

Kommentera

gymnasium

hallå jag går andra året på älvdalens sportfiske skola jag tycker att det är det bästa som har hänt mig att jag har hamnat här uppe. visst det kanske inte är världens bästa skola om man kollar på grundämnen och sånt men till fiskebiten så har du hur mycket som helst mest flugfiske. men i forshaga har du fina gädd vatten och mete. som du inte har här uppe. bror alldelens på vilket slags fiske du vill lära dig mest om. sen här i älvdalen har dom ett hockey lag, skidspår, gym m,m så jag tycker det skulle passa bättre än forshaga. personligen ska jag själv söka vidare till forshaga för att få större utbildning och kolla vilken skola som är bäst.
              lycka till med dit val

Kommentera

Börja i Forshaga, är det inte bra enligt dig så hoppa av. No big deal !
                Det var ungefär så jag började där, visste inte vad man skulle gå. Så mom+dad pushade och sa att jag skulle prova, och sen tog jag studenten där i våras.
                Så länge du inte kör i något ämne så kan du plugga vidare på högskola. Dra på nån info träff om skolan så får du veta allt du vill...

Btw, det finns alla möjliga idrottslag i byn.

Kan även tilläggas att Forshaga har en till linje för den som är intresserad, nämligen Individuella Valet. Hur många samhällen med cirkus 10'000 invånare har det ?

Kommentera

Om du är osäker så åk iallafall och besök skolan och få en insyn i verksamheten! Ta bara kontakt med någon på skolan ex här: www.sportfiskeakademin.com så kan du maila eller ringa! Skillnaden på forshaga och älvdalen kan man väl säga är friheten.. på älvdalen har jag hört att boendet sker på ett internat! i forshaga delar man lägenhet i de flesta!

Kommentera

Om du vill jobba med det.

Om du vet att du vill jobba med sportfiske så är det antagligen ett bra val. Om du däremot vill satsa på andra yrken så är nog inte valet så bright. Jag älskar sportfiske men att jobba en längre tid med det skulle nog av olika anledningar inte passa mig. Jag valde Naturvetenskapliga programmet i Bålsta förra vintern. För mig var valet perfekt.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                    12 svar
                    1 431 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mathias 70  
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    259 svar
                    87 195 visningar
                    0 gillar