Hjälp!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp!!!

Med tanke på vilket forum detta är så måste någon här inne känna igen mitt problem.

Vad gör man när får ångestladdade tankar över hur otroligt många fina fiskevatten det finns där ute fulla med stora öringar/harrar/abborrar etc som bara väntar på att man ska ge dom en match? Jag vet vad ni tänker; -ut och fiska då för f-n!

Om det vore så lätt att man bara kunde skita i jobb/flickvän/gräsmatta och tandläkarbesök. Ibland blir mitt behov av att få skicka ut jiggen över favoritgrynnan så påträngande att tanken på att släppa alla måsten nästan vinner över förnuftet.

vad jag försöker reda ut är alltså, hur hittar man balansen??

gör det som är viktigast.. men ta gärna en paus då och då för fiske.. ta med dig flickvännen ut nån gång.. och förena nytta med nöje.. det skulle iaf jag gjort
    Fish On!

Kommentera

Hmm..att hitta balansen är väl upp till var o en. Jag har jobb, fru o två barn därför är jag oxå begränsad på antal fisketillfällen..Nu går det nog bra att ta med äldsta barnet ut på fisketur så då kan jag öka antal tillfällen..men jag måste ta hänsyn så inte jobb o familj kommer efter på något sätt. En bra balans tycker jag är..att se till att jobb o familj funkar bra samt att jag mår bra..o då krävs det ett antal fiskepass, minst ett i veckan iaf. Det som är bra är att frugan förstå att jag måste ut ibland för att jag ska funka
      "Ah..det är bara skönt att vara ute och njuta av naturen.."

Ok om jag länkar min blogg till din? Skicka pm!
      Länka till min är helt ok.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cad
        Hmm..att hitta balansen är väl upp till var o en. Jag har jobb, fru o två barn därför är jag oxå begränsad på antal fisketillfällen..Nu går det nog bra att ta med äldsta barnet ut på fisketur så då kan jag öka antal tillfällen..men jag måste ta hänsyn så inte jobb o familj kommer efter på något sätt. En bra balans tycker jag är..att se till att jobb o familj funkar bra samt att jag mår bra..o då krävs det ett antal fiskepass, minst ett i veckan iaf. Det som är bra är att frugan förstå att jag måste ut ibland för att jag ska funka
        klart man måste fiska.. hur skulle livet annars se ut?
        Fish On!

Kommentera

...man hittar aldrig balansen... så är det för mig i alla fall. Det är alltid för lite fiske, för många fiskevatten och för få timmar på dygnet...
          "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
          "Keep it simple"

//Jan O
          www.fisheco.se
          www.brofiske.net
          www.magazinefisheco.se

Kommentera

håller med.. det är alltid något annat som kommer emellan.. tex skola eller dyl.
            Fish On!

Kommentera

Har oxå fru och barn samt hus, arbete som skall skötas. Kommer knappt ut en gång i veckan ... MEN ojojoj vilka goa dagar det är när man väl kommer ut. Innan man hade familj åt man, sket och sov fiske skillnaden är att man idag uppskattar det på ett helt annat sätt. En lisa för själen helt enkelt

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
              11 svar
              1 439 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Mathias 70  
              Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
              259 svar
              87 977 visningar
              0 gillar