Sedan en timme tillbaka så har det blåst typ orkanen Gudrun när den var som värst. Började redan i morse med rätt skapliga vind byar. Men nu är det orkan! Vinden vrålar där utanför hus knuten och himlen är kolsvart sedan en stund tillbaka. Grannens ute bord rullade förbi mitt vardagsrums fönster i hög hastighet för runt en timme sedan där ute på gräsmattan såg jag.
Tur att man lärde sig att förbereda sig för ström löshet under ett tag när Gudrun höll på i 3 dygn. Har batterier till ficklampan och transistor radion, mobilen är fulladdad, har bränsle till trangia köket, bunkrat vatten och ett antal ljus lyktor redo + all annan livets nödtorft.
Men ut och flugfiska just nu? Nä, tror inte det! Skulle antagligen inte ens få upp ett fönster om jag försökte? Eller så skulle jag följa med det ut kanske?
Tur att man lärde sig att förbereda sig för ström löshet under ett tag när Gudrun höll på i 3 dygn. Har batterier till ficklampan och transistor radion, mobilen är fulladdad, har bränsle till trangia köket, bunkrat vatten och ett antal ljus lyktor redo + all annan livets nödtorft.
Men ut och flugfiska just nu? Nä, tror inte det! Skulle antagligen inte ens få upp ett fönster om jag försökte? Eller så skulle jag följa med det ut kanske?

Eländet, ska ju börja att röra sig åt ditt håll i morgon eftermiddag sägs det av SMHI. Men då kanske det är en något lugnare variant efter att ha blåst av sig det värsta här får man hoppas.
Kommentera