Plugga Fiske... Problem?!?!? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Plugga Fiske... Problem?!?!?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Plugga Fiske... Problem?!?!?

[FONT=Verdana]Hejsan på er!

Jag har starka funderingar på att ta mej in på sportfiskeakademin i Forshaga. När man råkar vara sambo så blir det lite svårare, men nu e de tur att man har en underbar flickvän som stöttar och kan tänka sig att följa med till värmlands skogar... men bara om det finns syselsättning, vilket man kan förstå.

Därför undrar jag nu om det finns nån här inne som har lite koll på läget.
    Hur ser arbetsmarknaden ut i karlsta' t.ex. Är det löjligt lätt att hitta jobb eller är det bara att glömma?

Hur e det med boende? Vad jag har hört ska det vara hyfsat billigt att köpa en lya. Kan ligga mellan 20-50 000 för en trea.

Skulle vara gla' om man fick lite info å tips från nån/några...

Ha de bra å skitfiske på er alla!!![/FONT]
    Sportfiskeakademin
    KY 2

Laggards
    Lite skön musik

boendet är väl inte så svårt om man ska köpa en lägenhet värre med att bara hyra en. tror att dom ligger runt 20-30 tusen för en vettig 3a. jobb vet jag faktiskt inte så bra men det finns väl inom vården och liknande beror väl på vad hon vill jobba med det är bara att börja titta runt.

Kommentera

tjena

jag vill inte skrämmas, men här kommer en liten varning...

jag pluggade på ky i forshaga för ett par år sedan, vilket var svinbra!
      boendet var det inga problem med, det fanns rätt gott om både hyres och insats- lyor, dock i ruskigt olika skick... frågan är väl egentligen om man vill utsätta sin stackars sambo för forshaga... det bor en hel del knepiga figurer där.
      min tjej skulle kunna skriva en rysare om alla galningar vi träffade och hade som grannar... dagens tips är att se till att bo långt ifrån "ghettot" (området där de flesta billiga lägenheterna finns.)

för din tjejs skull vore det nog bäst att bo i karlstad, där hon lättare hittar vänner, och folket är normalare. särskilt under praktikerna. min tjej höll på att bli totalt knäckt när jag var på långpraktik, och vår schizofrena granne började slåss med sig själv och skulle spränga hela världen på nätterna...
      tänk dig själv, tjejen ensam, långt ifrån alla hon känner, och en massa galningar överallt.

i forshaga kan det nog vara svårt att hitta vettiga jobb, men beroende på utbildning och krav så finns det ofta jobb i karlstad... inom restaurang och olika butiker ska det nog inte vara några större problem.

ha det gôtt, och dritfeske som de säger i försshaga...

// Peter
      mer minor i trålarna

Kommentera

Om du ska ta med din flickvän/sambo skulle jag nog rekomendera Karlstad att bo i. Som någon nämnde ovan, så kan det ibland vara svårt att finna lugn och ro i Forshaga. Mycket fulla ungdomar, slagsmål och andra sorters dispyter ser/hör man om för ofta.

Kvaliten på lägenheterna kan också skifta. Finns boenden av alla sorters kvalitér. Jag själv fick bo i både "råtthål" och nyrenoverade fräscha lägenheter.

Jag skulle helt klart välja karlstad om jag tog med sambon.

Kommentera

Bosätt dig för allt i världen inte i Forshaga ! ! !
          Det som kommit upp i tråden hittils är från folk som bor/bott där och kommit från andra orter från början. Kan bara hålla med dom, folkslaget i Forshaga är en egen art och vill inte beblanda sig med nya människor. De gillar sina egna systrar och bröder, som förövrigt verkar vara allas syskon och släktingar.
          Men det är nog bara dom som det är fel på, för det finns FAKTISKT bra människor i Forshaga med, men de beblandar sig inte gärna med de lowlifescum som hänger på gettot och driver runt och ska nita elever från akademin. Dessa bor uppe på gräddhyllan Grossbol, där det är fina villor och fina flickor, som ett vanligt samhälle ungefär.

Välj karlstad, för din egen och din sambos skull. Där är miljön bra mkt bättre än i forshaga, och hon kanske orkar stå ut i tre år för din skull.

Om du nu väljer forshaga ändå så ja, lägenheterna där är billiga, och 50´000 för en trea är på tok för mycket. Jag skulle tippa på halva kostnaden.

Kommentera

Forshaga vet jag inte speciellt mycket om hur det är att bo i, dock har jag gjort den en gång i tiden men då var man tre äpplen hög...
            Karlstad däremot är kanon! Kan utan problem rekomendera det, trevliga människor och trevlig, lagom stor stad. Dessutom finns det en mängd bra fiskevatten både inom gång och cykel avstånd.
            Tror inte det är speciellt svårt att få tag på lägenheter, då menar jag inte på krp, våxnäs utan i de centrala delarna (hyresrätter). Håller själv på att flytta å det finns en hel del hyreslägenheter ute både från privatpersoner och bolag.
            http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Karlstad!!!

Människorna i Karlstad är KANON! Trevliga och Roliga!

Forshaga!??! Njaeee kan bara hålla med ovanstående! Mkt lurigt folk! En del trevliga oxå!

Kommentera

Anser ni 50 000 vara mycket för en 3a? :S sjukt billigt jämfört med allt jag sett.
                /Lazinko

Kommentera

Här finns en del: http://bvnet.bovision.se/bvlist/list...,3,4,7&passon=
                  Även blocket finns det på.
                  Många av bolagen har inte heller några köer utan det är först till kvarn som gäller. Det är bara kolla upp vilka bolag som finns, det är en del, och sätta sig å ringa runt lite då och då och kolla vad de har. Brukar inte ta speciellt lång tid innan man hittar nått bra. Det som verkar gå fort är alla små ettor (studentstad) men tvåor och större verkar det finnas gott om.
                  http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                  12 svar
                  1 429 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Mathias 70  
                  Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                  259 svar
                  87 125 visningar
                  0 gillar