Sportklocka - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sportklocka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Sportklocka

    Har tänkt börja spring lite på kvällarna nu när ljuset kommer tillbaka. Funderar lite på en ny sportklocka med gps. Någon som har erfarenhet om märke, prisklass osv.
    Hade tänkt mig max 2000 kr. Enda egentliga kravet är gps och att den är lätt att använda.

  • #2
    Denna Garmin klocka kanske?

    https://www.netonnet.se/art/halsa-pe...prisjamforelse

    Garmin, är ju bra på GPS desutom.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

    Kommentera


    • #3
      Jag har haft Garmin sedan 2007. Bra gps, lätta att använda och bra funktioner.
      De olika modellerna har nog egentligen större likheter än skillnader... Man får fundera över vilka funktioner man prioriterar och inte minst om klockan skall användas till vardags eller bara till träning.
      Jag har en FR 920 sedan ett par år tillbaka. De funktioner jag ville ha som fick mig att välja just den modellen var:
      - vattentät
      - trådlös dataöverföring
      - kadensmätare
      - barometrisk höjdmätare.
      Här får jag nog säga att den trådlösa överföringen är överlägset viktigast. Jag använder inte klockan som vardagsklocka och jag är inte intresserad av att använda den för att mäta sömn och vad det nu är fit-klockorna gör.
      Nästa klocka blir nästan säkert med pulsmätning i handleden. Funkar ju dåligt nu på vintern och egentligen bryr jag mig inte så mkt om pulsen men skönt att slippa pulsband.
      Även Polar gör bra klockor men jag är en Garmin-snubbe.

      Kommentera


      • #4
        Jag har en Garmin Forerunner 220. Otroligt användarvänliga standardfunktioner, finns även lite olika funktioner för en mer "avancerad" löpning. Har använt klockan i ur och skur, träning som vardag och ångrar inte köpet en sekund.

        Med Garmins app (via bluetooth) laddar den automatiskt upp löprunda till mobilen efter avslutad löprunda.

        Kommentera


        • #5
          Jag lade sportklockor på hyllan när telefonerna började bli så kompetenta att man inte behöver nån sportklocka.
          Men det är ju lite subjektivt om man vill springa med telefonen såklart.

          Annars bara ladda hem valfri vettig app och börja logga.
          Snäpp upp det lite med bluetooth-pulsband om du vill ha lite fler saker att kolla på.
          Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
          &

          Fiskesnacks AbborrFemma 2020
          ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
          Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

          -Okänd

          Kommentera


          • #6
            Garmin Fenix 3 är en mycket prisvärd och bra klocka , inte långt bakom nyare Fenix 5.
            Brutalt snabb GPS och miljoner med funktioner varav många användbara även för fiske och friluftsliv.
            En användbar grej är barometers varning när luftrycket sticker nedåt , i känsligaste eller näst känsliga får man nästa 100% säkra badass vädervarningar

            Har en Tactix Bravo och det är en militärvariant av Fenix3 - snyggare men annars samma dock ligger dom högre i pris än Fenix 3.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
              Jag lade sportklockor på hyllan när telefonerna började bli så kompetenta att man inte behöver nån sportklocka.
              Men det är ju lite subjektivt om man vill springa med telefonen såklart.

              Annars bara ladda hem valfri vettig app och börja logga.
              Snäpp upp det lite med bluetooth-pulsband om du vill ha lite fler saker att kolla på.
              Telefonen och tex Endomondo räcker långt om man bara vill logga sitt pass. Om man däremot vill hålla koll på sitt tempo vinner en klocka med hästlängder. En hastig blick på handleden och man vet om man ligger rätt. I min klocka har jag dessutom lagt en del förprogrammerade träningspass som tex backträning som kräver att repetitioner kan startas och stoppas i språnget. Vet inte hur det funkar med en telefon men misstänker att det är knöligare.

              Sedan är det ju kul med prylar också!

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
              250 svar
              77 549 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Usling
              av Usling
               
              Startad av Reekie, 2021-11-04, 18:09
              74 svar
              5 145 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg WalterChang  
              Startad av Strandberget, 2022-03-06, 21:39
              6 svar
              567 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg bandsmet  
              Startad av Henke E, 2022-10-10, 00:57
              32 svar
              2 376 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg lsjonsson  
              Startad av Usling, 2023-01-23, 10:49
              3 svar
              571 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg Usling
              av Usling
               
              Arbetar...
              X