Grankullavik - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Grankullavik

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Grankullavik

Hej alla fiskedårar. Är det någon av Er som har något bra tips hur jag kan komma till tals med havsöringen o den STORA gäddan i Grankullavik?
    Ska åka dit nu den 3/11 o vill ha lite tips eftersom jag aldrig varit där förut.
    Tack på förhand...

Jöran

Ursprungligen postat av Jöran
    Hej alla fiskedårar. Är det någon av Er som har något bra tips hur jag kan komma till tals med havsöringen o den STORA gäddan i Grankullavik?
    Ska åka dit nu den 3/11 o vill ha lite tips eftersom jag aldrig varit där förut.
    Tack på förhand...

Jöran
    Team Gorilla gjorde ett besök där i helgen. Skumt väder med många omslag under hela helgen tror jag ställde till det lite. Vi hade lite sniprally på västra sidan av viken, bortom piren och nästan vid långe Erik. De flesta gäddor tog på 40-50 cm djup och alla tog på Jerk (Manta, Lilla Cobb, Pig Jr och Lilla Buster i diskreta färger var det som funkade)
    Största gäddan på lite över 3 pannor. Vet inte om biffarna håller sig utanför viken fortfarande. Kan också vara vi som fiskade fel. Men det är riktigt grunt nästan överallt och lite svårt med riktmärken osv. Så det är bara att testa och nöta och försöka knäcka koden.
    Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Svårt är ordet fiskade i tre dagar för ett par år sedan utan att få någonting surt sa röven

Kommentera

Det händer mycket med temperaturen i vattenmassorna, så det som gäller idag har nog väldigt lite med lördagens förhållanden att göra.

Standardmetoden för gäddan är att köra bottennära och är det klart vatten använd diskreta färger. Är vattentempen under 8 grader skulle jag uteslutande fiska med stor wobbler och dra hem den långsamt med långa spinnstopp och ett och annat ryck. Prova Dig fram systematiskt.

Öringen är nyckfull och jag skulle inte ens försöka om vattnet är varmare än 6-7 grader, men strunta i mina förlegade fördomar och kör på. Jag har haft fel många gånger.
        www.utreel.com

Kommentera

Ursprungligen postat av UT
          Det händer mycket med temperaturen i vattenmassorna, så det som gäller idag har nog väldigt lite med lördagens förhållanden att göra.

Standardmetoden för gäddan är att köra bottennära och är det klart vatten använd diskreta färger. Är vattentempen under 8 grader skulle jag uteslutande fiska med stor wobbler och dra hem den långsamt med långa spinnstopp och ett och annat ryck. Prova Dig fram systematiskt.

Öringen är nyckfull och jag skulle inte ens försöka om vattnet är varmare än 6-7 grader, men strunta i mina förlegade fördomar och kör på. Jag har haft fel många gånger.
          Där vi fiskade, var det så grunt att ytligt var bottennära. Klart vatten var det och alla påslag skedde nästan uteslutande 30 m från båten. Jag hade mest framgång med minsta cobben i skitmört-utförande. Djupare fiske gav nada.
          Men som sagt, tror att biffarna håller sig utanför viken fortfarande.
          Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
          11 svar
          1 440 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Mathias 70  
          Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
          259 svar
          88 091 visningar
          0 gillar