Var med och påverka du också - många bäckar små ...!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Klimathotet!
Collapse
X
-
Ja, som den oupplysta egoist jag är så lär jag väl göra det. Men som tur är finns det ju rättskaffens hjältar som tar sitt ansvar och frälser mänskligheten genom att besöka aftonbladets hemsida... vilken tur!Ursprungligen postat av EvertFortsätt du och plinka på din gitarr!
"Jag har skrivit på - nu vill jag att politiker och företagsledare också gör något"... vad ska de göra då? Ska man känna sig duktig för att man klickar på något för att uppmanna någon annan att "Göra något"? Gör nåt själv istället!
Köp en etanolbil, renovera huset, sluta flyga osv. Sen finns det en massa ideéla föreningar att engagera sig i. Men just det, det kräver ju lite mer engagemang än att klicka på lite internetlänkar....
Alla vill lösa miljöproblemen, men ingen är villig att offra något själv för det. Det är mycket bekvämare att skylla på "politiker och företagagsledare" och "kräva" att de ska göra något....
Kommentera
-
Började på att formulera ett försvar över vad jag själv gör för att förändra världen till det bättre men lägger ner och vänder på steken ... vad får dig att tro att du har sån kraftig koll på min förmodade passivitet - utöver min heroiska insats att länka till aftonbladet?Ursprungligen postat av GibsonSGJa, som den oupplysta egoist jag är så lär jag väl göra det. Men som tur är finns det ju rättskaffens hjältar som tar sitt ansvar och frälser mänskligheten genom att besöka aftonbladets hemsida... vilken tur!
"Jag har skrivit på - nu vill jag att politiker och företagsledare också gör något"... vad ska de göra då? Ska man känna sig duktig för att man klickar på något för att uppmanna någon annan att "Göra något"? Gör nåt själv istället!
Köp en etanolbil, renovera huset, sluta flyga osv. Sen finns det en massa ideéla föreningar att engagera sig i. Men just det, det kräver ju lite mer engagemang än att klicka på lite internetlänkar....
Alla vill lösa miljöproblemen, men ingen är villig att offra något själv för det. Det är mycket bekvämare att skylla på "politiker och företagagsledare" och "kräva" att de ska göra något....
Läser jag mellan raderna tolkar jag det som att vi har någolunda samsyn vad gäller nivån på aftonbladets journalistik, men ... saken är den att deras "påtryckningar" på auktoriteter av olika slag har varit fruktsamma förr! Trots att jag inte tror på någon avgörande global miljöförändring, har jag inget dåligt samvete över mitt övriga eventuella engagemang!
Kommentera
-
Vänta nu... du skriver "Fortsätt du och plinka på din gitarr!", och sedan anklager du mig för att ha förutfattade meningar om dig.... hmmm...
Nåja, ingen idé att tjafsa, att aftonbladet skriver om klimatfrågan kan ju iaf. inte vara negativt.
Nu slutar jag tjafsa om det i den här tråden.
Kommentera
-
Kanske en aning off topic:
Har inte med klimatfrågan som sådan att göra men likväl så påverkar detta oss (dvs. fisken och avsaknaden av fisk)
Vill man göra en enkel insats för fisken så kan man ju börja med att läsa detta och sedan göra ett aktivt val nästa gång man är i affären. Gäller kanske främst de som äter köpt fisk, men resten kan ju informera andra när situationen tillåter
Sökmotorn på WWF’s hemsida funkar utmärkt för att hitta kortare rapporter på allt från havsfisken till ”bäckens naturvärde”.
Kommentera
-
Hade kraftigt på känn att jag skulle få äta dom orden!Ursprungligen postat av GibsonSGVänta nu... du skriver "Fortsätt du och plinka på din gitarr!", och sedan anklager du mig för att ha förutfattade meningar om dig.... hmmm...
Nåja, ingen idé att tjafsa, att aftonbladet skriver om klimatfrågan kan ju iaf. inte vara negativt.
Nu slutar jag tjafsa om det i den här tråden.
Japp, sluttjafsat - no hard feelings!?
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
|
11 svar
1 508 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg