en liten fundering - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

en liten fundering

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• en liten fundering

Många skilda politiska åsikter finns ju här på FS, som med alla andra ställen.

men en sak som utbyggnaden av småskalig vattenkraft är väl ett tillräckligt starkt argument för att inte rösta borgligt???.... man kan ju inte förbise det?.

eller??... är bara nyfiken på hur folk egentligen tänker... tänker de överhuvudtaget?

Ursprungligen postat av Everflow
    Många skilda politiska åsikter finns ju här på FS, som med alla andra ställen.

men en sak som utbyggnaden av småskalig vattenkraft är väl ett tillräckligt starkt argument för att inte rösta borgligt???.... man kan ju inte förbise det?.

eller??... är bara nyfiken på hur folk egentligen tänker... tänker de överhuvudtaget?
    Kan det tänkas vara så att det finns en och annan som är lite bitter på Socialdemokraterna och samarbetspartiet Miljöpartiet som införde just utbyggnad av småskalig vattenkraft och dessutom fixade subventioner för denna utbyggnad?

Sedan är inte frågan om utbyggnad av små vattendrag det som jag bryr mig mest om när jag går och röstar.
    Dock är jag helt mot fortsatt utbyggnad av alla våra rinnande vatten och tycker dessutom att vi skall börja lösa ut dammar för att sedemera riva dessa. Men det kan göras genom att vi som fiskare och naturmänniskor går ihop och bildar opinion oavsett vilken regering som styr landet!

Mvh
    Jögge

Kommentera

Ursprungligen postat av jögge
      Kan det tänkas vara så att det finns en och annan som är lite bitter på Socialdemokraterna och samarbetspartiet Miljöpartiet som införde just utbyggnad av småskalig vattenkraft och dessutom fixade subventioner för denna utbyggnad?

Sedan är inte frågan om utbyggnad av små vattendrag det som jag bryr mig mest om när jag går och röstar.
      Dock är jag helt mot fortsatt utbyggnad av alla våra rinnande vatten och tycker dessutom att vi skall börja lösa ut dammar för att sedemera riva dessa. Men det kan göras genom att vi som fiskare och naturmänniskor går ihop och bildar opinion oavsett vilken regering som styr landet!

Mvh
      Jögge

kan förstå det, dock revs ju subventionerna med hjälp av sportfiskarnas inblandning om jag inte minns fel??. det berode ju på en hel del okunskap att det infördes ifrån början, känns som om vi fick in den gamla regeringen mer på våran linje ändå.. var väl tom borgliga partier som röstade för att de skulle rivas... som sedan har ändrat sig.

tycker också att man kan gå ihop och trycka lite på dem...

kanske blev jag lite extra bitter bara på den borgliga regeringen..,. tycker det händer så mycket konstigt om jag skall vara ärlig.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
      12 svar
      1 435 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Mathias 70  
      Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
      259 svar
      87 443 visningar
      0 gillar