Problem med bränning av DVD-skiva. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med bränning av DVD-skiva.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Problem med bränning av DVD-skiva.

Hej på er!

Är nu inget datorgeni så efter att ha sökt runt lite utan att hitta något vettigt och frågat runt men endast fått olika svar lastar jag nu över mitt problem på er.

Ofta när jag kopierar en film blir resultatet att bilden fryser mellan 30 och 60 minuter in i filmen. Det blir som att sätta på pause och jag kan inte hoppa till nästa kapitel eller något annat. Detta händer trots att brännarprogrammet sagt att allt gått bra under kopieringen. Jag använder mig av NTI som låg förinstallerat på datorn när jag köpte den.

Jag bränner från hårddisk eftersom jag bara har en drive, bränner i 4x, använder DVD-R+.

Mina frågor då. Gör det någon skillnad om jag använder R- eller är det brännarprogrammet det är fel på? Bör jag klara mig undan dessa problem om jag köper nytt brännarprogram?
    [font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]

Ursprungligen postat av ghost Visa inlägg
    Hej på er!

Är nu inget datorgeni så efter att ha sökt runt lite utan att hitta något vettigt och frågat runt men endast fått olika svar lastar jag nu över mitt problem på er.

Ofta när jag kopierar en film blir resultatet att bilden fryser mellan 30 och 60 minuter in i filmen. Det blir som att sätta på pause och jag kan inte hoppa till nästa kapitel eller något annat. Detta händer trots att brännarprogrammet sagt att allt gått bra under kopieringen. Jag använder mig av NTI som låg förinstallerat på datorn när jag köpte den.

Jag bränner från hårddisk eftersom jag bara har en drive, bränner i 4x, använder DVD-R+.

Mina frågor då. Gör det någon skillnad om jag använder R- eller är det brännarprogrammet det är fel på? Bör jag klara mig undan dessa problem om jag köper nytt brännarprogram?
    Testa med ett annat prog förslagsvis Nero. Finns att hitta till bra priser på nätet

Gå in i Aktivitetshanteraren (CTRL+ALT+DEL) och högerklicka på bränningsprocessen (nero.exe) och ge den Realtid i prioritetslistan innan du börjar bränna.

Sedan låter du bli att pilla på annat medans du bränner så bufferten håller sig runt 100% för bästa resultat.
    sigpic

Kommentera

Om du kopierar film;
      använd DVD decrypter [Google, search and You will find]
      Skriv in din signatur här >> d'oh?

Kommentera

Ursprungligen postat av ghost Visa inlägg
        Hej på er!

har ett bra förslag om du bränner img filer så använd imgburn funkar hur bra som helst. bränner bara img filer till dvd nu förtiden snabbt å enkelt kör högsta speeden jämt aldrig blivit fel. annars om jag nån gång bränne .vob filer så kör jag med nero.

Kommentera

Bränner en del, Img-burn och Nero är de program jag använder.
          -skivor funkar mycket bättre för mig än vad +skivor gör.
          Good Luck
          Hög fart är inte farligt, hårda stopp är dock direkt livsfarliga.
          Full fart spar tid
          http://mrjojje.blogspot.com/

Kommentera

Då borde jag ju redan nu kunna dra slutsatsen att det är programmet som inte är bra efter de svar jag fått.

Så, om jag införskaffar Nero så bör problemet vara borta med andra ord?
            [font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]

Kommentera

Jag hade samma problem förr, men när jag uppdaterade mina drivrutiner till brännaren så var problemet löst.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
              11 svar
              1 440 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Mathias 70  
              Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
              259 svar
              88 246 visningar
              0 gillar