Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad har ni för gott i pluntan
Collapse
X
-
Aberlour a`bunadh är min favorit i pluntan. Med sina 61% så kan den med lätthet värma den frusnaste av själar.
- Gillar 2
-
Det där klippet är kungligt bra!Ursprungligen postat av Gädd-jos Visa inlägg"there's nothin' wrong with a, a wee dram on a day like this"
-john wilson
Skål! Och vilken trevlig plunta!
Vi kanske ska utöka tråden med vilken typ av plunta man kör med.
Lämna en kommentar:
-
"there's nothin' wrong with a, a wee dram on a day like this"
-john wilson
har tyvärr ingen levande mört hängande under flötet idag utan har istället en dekonstruerad "picasso-abborre" liggande på botten under ett flöte satt på överdjup...
picassoabborre är väl kanske är mer känt som (pga Mick Brown) en "kebab-rig" men jag gör min med gummiband å liten flytpärla som stopp bara, enkelt!
mvh/peter1 Foto
Lämna en kommentar:
-
Jag har också helt övergett whiskyn och gått över till rom. Nu är det inte så ofta som pluntan kommer till användning men den är alltid med när det är fiske.
Lämna en kommentar:
-
ojojoj!!!!
dels - extremt relevant tråd!!!! sen, springbank i pluntan, så underbart att se!!!
oftast såhär mot hösten så kommer ju kylan och metet blir mer och mer intressant i mina ögon, vanligen har jag någon whisky i pluntan, kan variera en del, men ju kallare så blir det oftast desto rökigare, lite blandat dock då jag verkligen gillar alla sorters whisky/whiskey/bourbon...
just nu skvalpar en skvätt finlaggan i pluntan, rökig, god pluntewhisky och förlåtande mot plånboken, samt lite extra värmande med sina 50%... en annan standard i min plunta är blenden Islay Mist!
ska det vara orökigt (en skvätt i kaffet kanske?) så blir det ofta J.P. Wiser eller kanske en Jim Beam som jag ju gillar oförskämt mycket för att vara lite av en "whiskynörd" lätt man kan bli mobbad för såna böjjelser men kan inte förneka mitt gillande av dom två heller...
ska ut på en kort mete-sväng idag, se om man kan kroka nån krokodil eller så, blir nog ett simpelt fiske från bryggan bara med mycket kaffe och antagligen pluntan med, är ju fredag till och med!!!
en annan som inte tackade nej till en värmande dram var ju kungen John Wilson, som t ex i detta underbara klippet:
(har för mig den funnits i bättre kvallisort på youtube förr men, hitta bara denna just nu)
mvh/peter
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
-
Nu är det sällan jag får med mig en plunta ut på sjön då jag oftast kör bil dit. Men om det blir så så slår jag ett slag för en fin rom! Jag föredrar rom framför whiskey, som jag ser att många gillar här. Rom är ju dessutom klassisk sjörövar-dryck. En bra rom som inte så svår att finna, finns på de flesta system, är Diplomatico
- Gillar 2
Lämna en kommentar:
-
Whiskysäsongen brukar lugna sig lite på sommaren men nu är det högsäsong, och man plockar äntligen fram det tunga artilleriet :-)Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
Höstens favoriter är oftast alkoholstarka och rökiga.
- Gillar 2
Lämna en kommentar:
-
Tar man en sån med sig så kan det bli övernattning om inte annat... :-) Hösten är whisky för mig, nu helgledig, blended funkar.Ursprungligen postat av Classe69 Visa inläggJag gillar denna i min Lunta :-)
Men dricker endast av den om jag övernattar ute :-)
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
|
11 svar
1 442 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg