Vad har ni för gott i pluntan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad har ni för gott i pluntan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• esoxlucius666
    replied
    Aberlour a`bunadh är min favorit i pluntan. Med sina 61% så kan den med lätthet värma den frusnaste av själar.

Lämna en kommentar:

• Reekie
    replied
    En hutt för dagens första metersgädda
    Click image for larger version

Name:	DSC_0663.JPG
Views:	633
Size:	2,39 MB
ID:	2589761

Lämna en kommentar:

• Reekie
    replied
    Ursprungligen postat av Gädd-jos Visa inlägg
    "there's nothin' wrong with a, a wee dram on a day like this"
    -john wilson
    Det där klippet är kungligt bra!

Skål! Och vilken trevlig plunta!
    Vi kanske ska utöka tråden med vilken typ av plunta man kör med.

Lämna en kommentar:

• Gädd-jos
    replied
    "there's nothin' wrong with a, a wee dram on a day like this"
    -john wilson

har tyvärr ingen levande mört hängande under flötet idag utan har istället en dekonstruerad "picasso-abborre" liggande på botten under ett flöte satt på överdjup...

picassoabborre är väl kanske är mer känt som (pga Mick Brown) en "kebab-rig" men jag gör min med gummiband å liten flytpärla som stopp bara, enkelt!

mvh/peter

Lämna en kommentar:

• Geronimo
    replied
    Jag har också helt övergett whiskyn och gått över till rom. Nu är det inte så ofta som pluntan kommer till användning men den är alltid med när det är fiske.

Lämna en kommentar:

• Gädd-jos
    replied
    ojojoj!!!!
    dels - extremt relevant tråd!!!! sen, springbank i pluntan, så underbart att se!!!

oftast såhär mot hösten så kommer ju kylan och metet blir mer och mer intressant i mina ögon, vanligen har jag någon whisky i pluntan, kan variera en del, men ju kallare så blir det oftast desto rökigare, lite blandat dock då jag verkligen gillar alla sorters whisky/whiskey/bourbon...

just nu skvalpar en skvätt finlaggan i pluntan, rökig, god pluntewhisky och förlåtande mot plånboken, samt lite extra värmande med sina 50%... en annan standard i min plunta är blenden Islay Mist!

ska det vara orökigt (en skvätt i kaffet kanske?) så blir det ofta J.P. Wiser eller kanske en Jim Beam som jag ju gillar oförskämt mycket för att vara lite av en "whiskynörd" lätt man kan bli mobbad för såna böjjelser men kan inte förneka mitt gillande av dom två heller...

ska ut på en kort mete-sväng idag, se om man kan kroka nån krokodil eller så, blir nog ett simpelt fiske från bryggan bara med mycket kaffe och antagligen pluntan med, är ju fredag till och med!!!

en annan som inte tackade nej till en värmande dram var ju kungen John Wilson, som t ex i detta underbara klippet:

(har för mig den funnits i bättre kvallisort på youtube förr men, hitta bara denna just nu)

mvh/peter

Lämna en kommentar:

• Reekie
    replied

Name:	DSC_0658.JPG
Views:	2186
Size:	1,86 MB
ID:	2589745
    Denna får hjälpa mig att hålla värmen imorgon :-)

Rom har jag ingen större koll på än att när man väl blir bjuden smakar det oftast helt ok.
    Vill nog inte ha någon större koll heller för det räcker bra med laster som det är haha.

Lämna en kommentar:

• Grobian
    replied
    Nu är det sällan jag får med mig en plunta ut på sjön då jag oftast kör bil dit. Men om det blir så så slår jag ett slag för en fin rom! Jag föredrar rom framför whiskey, som jag ser att många gillar här. Rom är ju dessutom klassisk sjörövar-dryck. En bra rom som inte så svår att finna, finns på de flesta system, är Diplomatico

Lämna en kommentar:

• Reekie
    replied
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Tar man en sån med sig så kan det bli övernattning om inte annat... :-) Hösten är whisky för mig, nu helgledig, blended funkar.

Name:	20211104_202228.jpg
Views:	2152
Size:	1,33 MB
ID:	2589719
    Whiskysäsongen brukar lugna sig lite på sommaren men nu är det högsäsong, och man plockar äntligen fram det tunga artilleriet :-)
    Höstens favoriter är oftast alkoholstarka och rökiga.

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
    Jag gillar denna i min Lunta :-)
    Men dricker endast av den om jag övernattar ute :-)
    Tar man en sån med sig så kan det bli övernattning om inte annat... :-) Hösten är whisky för mig, nu helgledig, blended funkar.

Name:	20211104_202228.jpg
Views:	2152
Size:	1,33 MB
ID:	2589719

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
11 svar
1 442 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Mathias 70  
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
259 svar
88 405 visningar
0 gillar