Härom veckan såg jag smuts, typ lera på bilens motorplastkåpa (och batteri) under huven. Jäkla konsigt tänkte jag. Såg ut som om någon ställt ett par leriga kängor på kåpan några gånger med 'lersmulor' här och där...
Tvättade bort inför en kommade bilservice och strax innan den så kollade jag kåpan på nytt några dar senare och då såg jag detta:

Bad bilservice köra en motortvätt och kolla efter 'besökare...
Ett par dar efter service/tvätt kollade jag på nytt:
nu tänker jag att bilen får nattbesök på varm motor. Men vad sätter sig och äter snäckor på en motor om det är vad vi ser rester av i bild?
Möss? Fågel? Nu närom dagen sattes musfälla ut på kåpan och under bilen betade med Snickers utan fångst... vad tror ni? Snäckskalen hade ett hackat/gnagt hål på ovansidan. Ingen synligt kabelgnag vad jag eller servicekillen kan se...
Tvättade bort inför en kommade bilservice och strax innan den så kollade jag kåpan på nytt några dar senare och då såg jag detta:
Bad bilservice köra en motortvätt och kolla efter 'besökare...
Ett par dar efter service/tvätt kollade jag på nytt:
Möss? Fågel? Nu närom dagen sattes musfälla ut på kåpan och under bilen betade med Snickers utan fångst... vad tror ni? Snäckskalen hade ett hackat/gnagt hål på ovansidan. Ingen synligt kabelgnag vad jag eller servicekillen kan se...
Kommentera