Ursprungligen postat av byggarn
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Skadad lack
Collapse
X
-
Beror väl lite på hur den förvarats, två säsonger ute i ur och skur sätter ju sina spår. Har den däremot stått i ett garage mellan de få turerna blir ju saken en hel annan...
Under tex en presenning i gassande sol blir det satan så hett för en dekal...Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Aaarkip Visa inlägg
Det var dagens mest filosofiska kommentar…kan man anse 2 säsonger och sammanlagt 35 körtimmar utan incidenter anses vara för alltid tro
- Gillar 3
Kommentera
-
Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
Incidenter? Syns ju tydligt att du har några hyfsade repor. Har jag också. De blir inte av sig själv. Att båten har blivit skavd av något är inte att tveka på. Men sådant som händer
Kommentera
-
Håller med om att lite repor, bucklor och andra skavanker ger båten en fin patina/själ, har själv en Arkip,nr 1 och första arkipen som kom ur fabriken och som blev Fiskejournalens redaktionsbåt, köpte den därifrån med min brorsa och den är en familjemedlem nu med både bucklor å repor och den kommer aldrig att säljas.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ja, som andra varit och nosat på så är detta inget garantiärende.
Det är ren förslitning, bryggor, beten, ankare i och ur, skenskott när man kör på trailer och allmänt användande skapar denna typen av revor i dekalen. Jag vet inte hur många repor av den typen jag har på min båt.
Sen har högtrycken säkerligen "bättrat" på detta...
Det enda som finns att göra är att byta ut dekalen.
Eller låt det vara. Det ska synas när en båt används. Om man inte har den som prydnad i trädgården.
- Gillar 3
Kommentera
-
Tror du är för känslig. Båtar slits. Man trailar upp ner, kör upp på stränder, stöter i en sten. Köpte en ny Buster 2020. Den är superfin forfarande men har några repor, något märke från en måsskit etc. Tror jag har ett likadant märke som du har på min buster dekal. Jag tvättar servar och sköter om båten själv. Vad andrahandsvärdet är på den märker man den dagen man säljer och inget jag funderar på nu.
Jag gör som sagt allt själv men att få dit en sån där dekal hade jag nog skippat. Tror helt enkelt inte att jag skulle få till det lika bra. Om det är viktigt för dig så lämna in, betala och se glad ut. Tills du har likadana märken igen.
- Gillar 2
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
81 132 visningar
0 gillar
|