Skadad lack - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skadad lack

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Skadad lack

    Hej! När jag skulle tvätta av 460 upptäckte jag att lacken börjat släppa flagnat på babordsssidan strax ovanför texten. Någon som varit med om det? Kan högtryckstvätten skadad lacken? Linder sägeClick image for larger version

Name:	IMG_5224.jpeg
Views:	523
Size:	1,70 MB
ID:	2633659r att jag måste varit in i något och det går inte på garantin. De säger vidare att hela dekalen måste bytas. Det är dock bara lacken över som är flagnad. Vad göra?

  • #2
    Det är ingen lack utan bara en dekal. Finns inget att göra, bara byta. Vad tar linder för en ny? Har märken på min också.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
      Det är ingen lack utan bara en dekal. Finns inget att göra, bara byta. Vad tar linder för en ny? Har märken på min också.
      De tar ca 1500 för en ny dekal. Båten är inköpt 2021…tycker inte detta bör ske utan yttre påverkan?

      Kommentera


      • #4
        Ang dekalen:
        Pratar vi här om sk foliering utfört på liknande sätt som kan göras på bilars lack?
        Möjligheten att låta ngn annan än Linder fixa det, och förhoppningsvis kanske dessutom till bättre pris öppnar ju sig isf.
        En polare till mig pysslar med foliering, tonade rutor, och textning av ffa bilar, men även skyltfönster etc. Skulle tro att han skulle kunna fixa problemet, och han är ju inte den ende i landet som pysslar med sånt….

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Aaarkip Visa inlägg

          De tar ca 1500 för en ny dekal. Båten är inköpt 2021…tycker inte detta bör ske utan yttre påverkan?
          Slår man i beten så blir det lätt märken. Men 1500kr för ett "klistermärke" var ju i saftigaste laget.

          Kommentera


          • #6
            Ja sätta dit ett 460cm:s klistermärke är ju inte det smidigaste för det går väl längs hela sidan ?
            hade nog inte brytt mig men det är väl nackdelen när det är nytt från början -att allt som blir syns

            Kommentera


            • #7
              Sånt där kallas patina och visar bara att båten används till det den är tänkt så gör ingenting det är gratis dessutom ;-)

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
                Sånt där kallas patina och visar bara att båten används till det den är tänkt så gör ingenting det är gratis dessutom ;-)
                Mmm…vi får se om en framtida köpare anser det är fint också

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
                  Ja sätta dit ett 460cm:s klistermärke är ju inte det smidigaste för det går väl längs hela sidan ?
                  hade nog inte brytt mig men det är väl nackdelen när det är nytt från början -att allt som blir syns
                  Så är det förstås. Känns dock bättre att det är ett klistermärke och inte var lacken över skrovet som börjat släppa som jag trodde.

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
                    Ang dekalen:
                    Pratar vi här om sk foliering utfört på liknande sätt som kan göras på bilars lack?
                    Möjligheten att låta ngn annan än Linder fixa det, och förhoppningsvis kanske dessutom till bättre pris öppnar ju sig isf.
                    En polare till mig pysslar med foliering, tonade rutor, och textning av ffa bilar, men även skyltfönster etc. Skulle tro att han skulle kunna fixa problemet, och han är ju inte den ende i landet som pysslar med sånt….
                    Jag vet inte hur det funkar riktigt. Det ska tvättas rent med aceton och sen på med nytt klistermärke och tas ur för bultarna. Linder tipsade om att skyltfirmor kanske kunde göra jobbet. De var 2 och och vana men hade ändå svårt.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Discovery, 2009-11-19, 21:52
                    2 svar
                    3 384 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg adamonyx  
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    250 svar
                    79 205 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Usling
                    av Usling
                     
                    Startad av Reekie, 2021-11-04, 18:09
                    73 svar
                    5 290 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg aegon1
                    av aegon1
                     
                    Startad av Strandberget, 2022-03-06, 21:39
                    7 svar
                    697 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg aegon1
                    av aegon1
                     
                    Startad av Henke E, 2022-10-10, 00:57
                    32 svar
                    2 416 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Arbetar...
                    X