Öl eller vin - Vad dricker ni just nu, vilken sort etc?...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
öl/vin?
Collapse
X
-
Den Glade Dansken Premium 2,8% 14kr + pant för ett 6 pack på Willys.Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
-
Staropramen !!Gå med i Göteborgs Fiskevänner
http://www.fiskesnack.com/forum/group.php?groupid=13
Kommentera
-
Dricker ingen öl fö rtillfället. Men när tillfälle bjuds vill jag propagera lite för några riktiga pärlor.
Just nu finns en belgare på bolaget som heter Maredsus. Underbar på fat, fantastisk även på flaska.
Vill man dricka svensk öl som smakar gott ska man med förkärlek välja öl från Jämtlands bryggeri.
Jämlands bärnsten, Jämtlands pilgrim, Postiljon, Fallen angel, Hell för att nämna några men det finns ännu fler. Kolla efter Jämtlands brygger när du är på bolaget nästa gång. Jag lovar den som smakar blir inte besviken.
Ölkonnäsören
Uttern_Den gamle och navet
(han som e ute å cyklar)
Kommentera
-
Tycker att vi har ok koll på detta med drycker faktiskt. Penfolds är ju jättegott i nästan alla varianter. Heaven och Hell likaså även om de inte alltid smeker medhårs.
Vill pusha lite för Nils Oscars olika varianter. En favorit är India Pale Ale men de andra är nästan lika goa. I vinväg kan jag lägga in en blänkare för Roodeberg, sydafrikanskt åt det kraftigare hållet till bra pris, speciellt i Danmark där de brukar ligga under 50lappen, fynd!
Vad jag dricker nu? Smoothie...
Men ska snart till puben så det blir ordning på torpet.Är det blåål eller vralåk?
Kommentera
-
God smak du har!!!!Ursprungligen postat av andreas9 Visa inläggTycker att vi har ok koll på detta med drycker faktiskt. Penfolds är ju jättegott i nästan alla varianter. Heaven och Hell likaså även om de inte alltid smeker medhårs.
Vill pusha lite för Nils Oscars olika varianter. En favorit är India Pale Ale men de andra är nästan lika goa.
När du pushar för Nils Oscars goda sorter och jag framhållit Jämtlands måste vi ju i samma nadetag också propagera lite för Slottskällans bryggeri. För mig är dessa tre bryggerier outstanding i Sverige, ja hela Norden.
VIsst kan jag ta en Carlsberg eller någon annan lager. Men jag njuter på allvar som först när min strupe fuktas av en brygd från någon av dessa.
CUålfolks!
Uttern_Den gamle och navet
(han som e ute å cyklar)
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
|
12 svar
1 385 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg