Gädda bra. Abborre?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gädda bra. Abborre??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gädda bra. Abborre??

Catch n release på fina stora gäddor bedrivs i allra högsta grad av fiskare med respekt för naturen, lr alla som vill se en reproduktion av fina gener typ. Men stora abborrar får lida under vinter halvåret, Där e de CATCH N BONK som bedrivs, inte alltid men ofta. När ska våran randiga art få lite respekt. Sker ju skaplig tömning av borren under typ Dm tävlingar km, mm. Kanske e tidigt ute men kanske dax o reagera?? Människan vet ju inte alltid bäst.

Va tycker ni?? E ja ute o cyklar?

Många sätter tillbaka stor fisk. De som inte fiskar särskilt mycket och därför inte "vet bättre", och de som inte tror att det finns något problem (Obs! Jag uttalar mig inte om vem som har rätt eller fel!), bonkar på enliogt vad de tror är bäst.
    Tror att problemet där liknar det med gäddan; Bonkar gör man vid tävlingar, "Svensson-fiske" och om man anser att det inte gör något för beståndet, medan många aktiva sportfiskare sätter tillbaka fisk som håller lite storlek. Det har förmodligen varit så ett bra tag, och kommer väl tyvärr också att förbli så. Skulle tippa på att debatten som kommer att följa på detta kommer att likna gädd-debatten och har potential att vara i evigheter, den också.

Kommentera

Håller med,.

Jag håller helt med dig Weirdo Beirdo. De stora exemplaren ska få gå tillbaka precis som gäddan. Aborrarna runt 3-5hg klassen är ju perfekta matfiskar. Att man bonkar massa små-abborrar vid isfiske tycker jag också är helt onödigt. Bra initiativ
      --AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
      12 svar
      1 436 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Mathias 70  
      Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
      259 svar
      87 529 visningar
      0 gillar