Bygga en Trackerboat - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bygga en Trackerboat

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bygga en Trackerboat

vad tror ni om att bygga en tracker variant av en Terhi Sea Fun C,
    Bygga en platta där framme och kanske flytta fram rattoch det 20-30 cm och bygga en liten platta där bak med, är plåtslagare så har gott om aluminium att bygga reglar osv, även durkplåt.

Tips någon?
    Bifogade filer

det låter riktigt schysst, hur ser det ut där pulpeten sitter? det kan bli en jävla massa jobb, eller så går det smidigt som fasicken, bygga ramp är nog inget probs, men kom ihåg att inte ta bort för mycket utrymme som att du typ kapslar in det under rampen där fram. ramp där bak ? i min båt så står jag mest på den lilla brädan som är där bak, ser inga probs med det, men du gör ju självklart vad du vill, jag hade nog inte tagit aluminium, jag hade byggt ramen i rostfritt stål undertill. sen lagt en marinplyfa på och gjort den efter formen på båten och skruvat fast, samt täckt den här plyfan med något skönt material , tex de dom har på ursprungliga trackerbåtar, ser nog lite mysigare ut,,

Kommentera

Tack för tipset med rostfritt inte ens tänkt på det, hade tänkt göra lite fack i plattan därframme, man hatar det ju varje gång man skall röra sej ibåten och det står spänner betes boxar osv, skall ta mej en titt på båten ihelgen och kolla med pulpeten, har inte köpt den än, kollar efter liknande modeller, förslag? men en linder sportsmann 355 blir det til våren iaf , bara att slänga upp på biltaket och ge sej av,

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
      12 svar
      1 428 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Mathias 70  
      Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
      259 svar
      86 901 visningar
      0 gillar