flytande brygga?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

flytande brygga??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• flytande brygga??

tänkte bygga mig en brygga till sommarstugan och undrar ifall någon vet vart man kan få tag i sånadära 200 liters blåa plast tunnor??
    kollat runt lite på blocket och så men hittar inget i närheten av Göteborg. och inga till ett rimligt pris heller för den delen.

hoppas någon kan hjälpa mig

Testa och leta efter oljetunnor också går lika bra. Rengör dom dock mkt väl innan. Ett mkt billigare alternativ iaf=)

Kommentera

Ursprungligen postat av Andreas.l Visa inlägg
      tänkte bygga mig en brygga till sommarstugan och undrar ifall någon vet vart man kan få tag i sånadära 200 liters blåa plast tunnor??
      kollat runt lite på blocket och så men hittar inget i närheten av Göteborg. och inga till ett rimligt pris heller för den delen.

hoppas någon kan hjälpa mig

När jag var ung (10-12 år) så byggde vi flottar med frigolit eller cellplast som funkade ganska okej, kan kanske vara ett alternativ att kolla upp.

Almen

P.S Glöm det jag skrev det blir nog ganska dyrt. Har fått tips om att fettförädlingsföretag ofta skänker stora plastdunkar som kan användas...tror det finns ett företag i Göteborg som heter Sveprol AB..kolla med dem.
      Senast ändrad av Almen74; 2009-04-16, 22:05.

Kommentera

Du kan

kolla om du har nåt tvätteri i närheten. Dom använder dessa tunnor till tvättmedel och dylikt

/Fred

Kommentera

tack för alla tips ska kolla med sveprol tycker jag känner igen det =)

Kommentera

Kolla bilverkstäder, de har spolarvätska i dem!

Kommentera

Flytelement till Brygga

Halloj, lite att tänka på med bryggbygge. Jag skall också bygga en flytbrygga i sommer men har fått överta ett par flyttuber som jag snickrar en ram runt.
              Att köra oljefat i havet håller kanske bara en säsong eller två här på västkusten dvs inte så bra idé.
              Tar du vanlig isoleringsfrigolit så är den ganska känslig så det skall man unvika där det är tex ström eller tidvatten.
              Din ide med blå tunnor är bra. Det håller många år. Ibland ser man bryggor med tunnor som flytelement som har för stor flytkraft dvs de flyter väldigt högt och blir därmed instabila. Detta kan lätt avhjälpas genom att testa av den och delvis fylla tunnorna med lite vatten.
              Om du inte hittar tunnor på närmare håll så vet jag att de säljer blåa tunnor på Skroten i Skene. (Ligger i Marks kommun, och verksamheten är kombinerad Skrot och sybehörsaffär). Köpte ett par tunnor där för att bygga mulltoa med och då 2001 tror jag att de tog 40kr styck för dem.

Lycka till med bryggan, Tok-Torsten
              Hej, Tok-Torsten

It's not the kill, it's the thrill of the chase.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
              12 svar
              1 425 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Mathias 70  
              Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
              259 svar
              86 827 visningar
              0 gillar