ok tack så mkt...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fel På Datorn! Hjälp önskas=)
Collapse
X
-
I bland måste man vara drastisk men har du inte backupper på alla dina intressanta filer då är en formattering av HD något du kommer att ångra.
Jag hade datorhaveri i somras. Blev tvungen att skaffe en ny. Mycket gick att ladda ner från nätet eller fanns sparade i för länge sedan ändrade versioner på disketter. Vad jag längtade till jag fick den gamla hårddisken urplockad och överförd till CD.
Så formatera ingenting imnnan du gjort en fullständig backup!
Det är det enda goda råd jag som enveten Macintosh-användare kan ge dig!Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Pike, vilket är ditt problem egentligen? Har du slut på hårddiskutrymme? Då det hjälper inte så mkt att frigöra utrymme genom att ta bort Restore funktionen. Du kanske måste köpa en hårddisk till.Tight lines!
CDan
Proffs på att lära masken att simma.
Kommentera
-
I WinXP gör man så: öppna "Controll Panel", högerklika på "System", välj "Open". På fliken "System Restore" finns en bock för"Turn off System Restore on all drives" (mitt operativsystem är på engelska, du får översätta det som jag skriver). Kolla om det är så i WinME och gör på det visset. Annars öppna Start -> Hjälp och göe en sökning efter "restore" eller "återställning".
På samma "System Restore" flik finns inställning med hur mkt diskuttrymme skall användas för restore funktionen (mellan 2% och 12% i WinXP).Senast ändrad av CDan; 2003-11-23, 02:00.Tight lines!
CDan
Kommentera
-
Man får inte röra Restore mappen. Det är bara Windows som får jöbba med den. Om du lyckas tömma den Windows fyller på igen.
Men jag tycker att du gör fel. Restore är en mkt viktig funktion. Ett bättre alternativ är att flytta till andra hårddiskar dina dokument som finns på C eller att avinstallera program som du inte använder. Ett annat alternativ är att göra C större och att installera allt på nytt, efter att du har kopierat till andra partitioner det som du vill behålla.Tight lines!
CDan
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
253 svar
83 370 visningar
0 gillar
|