Platt-tv med internet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Platt-tv med internet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Platt-tv med internet

Tjena!

Har sett den där reklamen för, jag tror det är, Samsungs nya Tv. Har man internet inbyggt i apparaterna numera? På reklamen verkar det inte bättre i alla fall.

Är det det att plugga in internetsladden och köra sen eller?

Tja, om någon har koll får ni gärna berätta lite mer!

Ursprungligen postat av billsthlm Visa inlägg
    Tjena!

Har sett den där reklamen för, jag tror det är, Samsungs nya Tv. Har man internet inbyggt i apparaterna numera? På reklamen verkar det inte bättre i alla fall.

Är det det att plugga in internetsladden och köra sen eller?

Tja, om någon har koll får ni gärna berätta lite mer!
    http://www.ledtv.se/live/?pid_se_banner_ledlive_12001 google is your friend..
    Inget direkt nytt med att använda tvn som skärm även för datorn, har gått att göra trådlöst i ett par år. Samsung verkar helt enkelt ha paketerat det lite finare bara.
    Den förste att gå Ad Hominem förlorar

Kommentera

Skulle jag vara dig, eller någon annan också för den delen, så hade jag skippat detta.
      Köp en TV för att den ska vara en bildvisare/filmskärm/monitor, det ska vara det enda som du tänker på.

Sedan ska du se till att den har upplösningen som du vill ha(som din plånbok tycker om) och att TVn har alla uttag som är nödvändiga för dig. Tänk på att du ska ha TVn några år framöver.
      Ett gäng HDMI-uttag, ett eller två scart-uttag och kanske någon inbyggd digitalbox.

Ska du surfa på TVn så har du ju en perfekt monitor till datorn i en LCD-TV.
      Jag har min dator kopplad konstant till TV som är min enda monitor.
      Surfa, titta på TV och film, lyssna på hundratusentals radiokanaler. Allt medan du ligger bekvämt bakåtlutad i soffan och njuter av en kopp varmt kaffe.

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
        Skulle jag vara dig, eller någon annan också för den delen, så hade jag skippat detta.
        Köp en TV för att den ska vara en bildvisare/filmskärm/monitor, det ska vara det enda som du tänker på.

Sedan ska du se till att den har upplösningen som du vill ha(som din plånbok tycker om) och att TVn har alla uttag som är nödvändiga för dig. Tänk på att du ska ha TVn några år framöver.
        Ett gäng HDMI-uttag, ett eller två scart-uttag och kanske någon inbyggd digitalbox.

Ska du surfa på TVn så har du ju en perfekt monitor till datorn i en LCD-TV.
        Jag har min dator kopplad konstant till TV som är min enda monitor.
        Surfa, titta på TV och film, lyssna på hundratusentals radiokanaler. Allt medan du ligger bekvämt bakåtlutad i soffan och njuter av en kopp varmt kaffe.
        Inte 23.37 hoppas jag om du inte jobbar natt hem ifrån.

Annars låter det som drömmen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiskarn0383 Visa inlägg
          Inte 23.37 hoppas jag om du inte jobbar natt hem ifrån.

Annars låter det som drömmen.

Nej jag går för tillfället i skola, ledig till den 11e så jag hade kunnat sova hela dagen imorgon ifall jag inte skulle ut och isfiska

Kommentera

Är också ledig ett par dagar men tyvärr har jag besvärats av en jobbig förkylning. Varit sjuk sen annandagen nu och det blir inte bättre. Och det är för kallt för att ägna sig åt försvarbar CR nu när man väl bestämt sig för att det inte kommer bli bättre. F-de H-te när man för första gången på nästan ett halvår är ledig.

Kommentera

Jag är inte helt säker att jag skall köpa en sån tv. Är bara nyfiken på den här nya grejen.

Internet@Tv verkar det heta. Kollade in länken Dalis postade, där kunde man testa lite hur det ser ut och funkar direkt i webbläsare. Såg i alla fall ut att vara väldigt snyggt

Självklart baserar jag inte ett Tv-köp bara på en sådan här sak, men är ändå nyfiken på hur de fungerar. Är det ingen som äger en tv med Internet@Tv eller testat på en?

Kommentera

Ursprungligen postat av billsthlm Visa inlägg
                Jag är inte helt säker att jag skall köpa en sån tv. Är bara nyfiken på den här nya grejen.

Internet@Tv verkar det heta. Kollade in länken Dalis postade, där kunde man testa lite hur det ser ut och funkar direkt i webbläsare. Såg i alla fall ut att vara väldigt snyggt

Självklart baserar jag inte ett Tv-köp bara på en sådan här sak, men är ändå nyfiken på hur de fungerar. Är det ingen som äger en tv med Internet@Tv eller testat på en?
                Ändå ett bra val. Det är bra tvapparater. Klart man ska utforska alla dess funktioner även om det inte är make or break för köpet.

Det jag sett av det har varit najs. Aldrig sett det i verkligheten. Men det är ett trevligt lull lull att kunna kolla väder och nyheter samtidigt som man kolla på tv.

Ta och kika in http://led-tv.se samt köp ett par hemmabiotidningar och se vad de säger

Kommentera

Är det nån som har kolla på samsung apps? eller är det samma sak som internet@tv eller nåt nytt påhitt?

vad jag ser på videon verkar det schysst i alla fall: http://www.youtube.com/watch?v=rJ6Da5h6zzY

finns det här i sverige eller bara usa?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                  11 svar
                  1 501 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Mathias 70  
                  Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                  260 svar
                  89 704 visningar
                  0 gillar