Tips på bra antivirusprogram? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på bra antivirusprogram?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på bra antivirusprogram?

Undrar bara vilka/vilket antivirusprogram som ni har?
    Har ni något bra tips på ett "gratis" antivirus som är lätt å använda och samtidigt säkert!

Själv kör jag just nu med F-secure och det funkar fin fint, enda nackdelen är att det går ut om 14 dagar *suck*

avast är ett gratis program har testat det själv och det tog bort virus i min dator. har det inte längre utan ja kör med norman./fredrik kolla på www.avast.com
    BIFF?? ME´LÖK. PASSERA

Kommentera

Jag kör med McAfee Virex.Gratis uppdatering på nätet varje månad. Speciella antivirus filer finns för nedladdning så fort ny virus upptäcks vara i omlopp. Priset? ca 2 Slider! Nytta: Ovärderligt om man har M$-program. Det finns i PC-version också.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

har Norton Internet Security så den söker också när du e på internet

Kommentera

Har haft panda titanium, f-secure och nu har jag norton intrnet security 2004. Men skulle rekomendera de två sistnämda.

Kommentera

Jag kör också Norton 2004, många som inte gillar det, men det funkar bra för mig. Gratis är det inte, men sånt löser sig väl alltid?

Kommentera

Jag kör Avast och är mycket nöjd. Uppdaterar automatiskt program och virusfil, ibland flera gånger i veckan. Just nu är själva programmet från Januari och virusfilen från den 6/2.
              Jag har surfat runt lite och inte hittat något negativt om Avast (och om man känner till datavärlden så vet man att om det finns något fel/brist i ett program så klagas det ganska friskt). Därimot har jag inte testat det med modemförbindelse. Troligen blir automatuppdateringen väldigt betungande då. Går nog att koppla bort den och göra den manuellt istället.

Avast skyddar utöver vanliga datorskyddet Outlook/exchange, P2P, messanger services, Internet mail.

Tidigare körde jag Antivir (http://www.free-av.com) på mina bägge maskiner. Inga problem där heller men uppdateringen klickade ganska ofta. Gick då över till den tyska versionen och då gick det bättre. Denna rekommenderas INTE till modemanvändare. Uppdaterar väldigt ofta hela programpaketet på över 3Mb.

Måste man ha drag på bilen för att räknas som en riktig fiskare?

Kommentera

Kör med Norton Antivirus 2004, fungerar perfekt för mig och har absolut inget att klaga på..

><(((*>

Kommentera

Norton Antivirus eller Panda Platina skulle jag rekommendera om du vill betala lite grann. Annars om du är ute efter gratisprogram så kan jag rekommendera Kaspersky som var det enda gratisprogrammet som tog sig felfritt igenom PChemmas stortest.. Bäst är givetvis Panda och norton om man jämför med Kaspersky men om man vill ha gratis så skulle jag ha tagit Kaspersky. Enkelt och funktionellt. Använder det själv.
                  Tillägg: Den söker igenom cacheminnet medans man kör, ramminnet, startup objekten, självöppnande arkiver, vanliga arkiver, databaser, vanliga text mail, alla filer med dubbla filtillägg granskas extra noga, söker igenom Outlook:s databas och alla "vanliga" filer också. Fick ett minus i PChemmas test för att det var ganska långsamt. Jag brukar söka igenom 7-8 gb på ca 30 min med högsta säkerhetsnivån
                  Senast ändrad av Max; 2004-02-07, 19:11.

Kommentera

Antivirus? Kör FreeBSD så slipper du sånt

Men måste man av nån anledning använda sig av MS så kan jag rekommendera Mcafee. Jag har bara haft positiva erfarenheter av deras Virusscan produkter.
                    Senast ändrad av Krisse; 2004-02-07, 20:07.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                    11 svar
                    1 501 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mathias 70  
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    260 svar
                    89 633 visningar
                    0 gillar