vad är dc++hub och hur använder man det?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
dc++
Collapse
X
-
-
Klistrar in ett inlägg från en tidigare tråd i ämnet. Det hjälper dig inte igång, men det är grejor som är bra att veta..
==========================
Varje hub har ett antal regler som du måste uppfylla. Hur många gigg du delar ut, hur många slottar (kanaler?) du uploadar och downloadar från m. m. Det är en djungel av olika regler. Om du uppfyller kraven på en hub så blir du bannad (utslängd) på en annan för att du bryter mot deras.
Svårast för en nybörjare är ju att få ihop tillräkligt med giggabytes att dela ut (om det krävs). Där kommer Kazaa in då du inte egentligen inte behöver dela ut för att ladda ner. Samla på dig ett litet lager av passande material.
Var noga med att inte dela ut de senaste filmerna eller låtarna. Då kommer det snart ett brev från din ISP (internetleverantör). Piratjägarna är alerta dessa dagar.
Undvik att dela porr. Man frestas då det är lätt att ladda ner på Kazaa och piratjägarna knappast bryr sig. Men seriösa hubar slänger ut dig direkt om du delar porr. Fler råd. Tro inte att du kan lura huben med olika trix. De har script som ser de flesta knep och bannar dig direkt.
Själv delar jag ut ca 20 gigg tv-serier som inte ens visas i Sverige längre och kan då ladda ner liknande material så mycket jag vill. Är uppkopplad på 4-5 hubbar samtidigt.
En viktig nackdel mot Kazaa är att på DC kan man inte ladda från flera personer samtidigt, samma fil. Eller ladda hem flera filer från samma person samtidigt. En person, en fil, och när han kopplar ner så börjar DC leta efter samma filnamn på de hubbar du för tillfället är uppkopplad mot.
Följden blir att när folk döper om filerna så känner inte DC igen dem när den letar efter alternativa källor för att åtreruppta en avbruten nedladdning. Av detta kan man lära: När du gör en sökning och hittar en massa exakt lika stora filer men med något olika filnamn så ska du välja att ladda ner det filnamn som finns flest av. Trots att det kanske inte finns några lediga slotar just då. Att behöva vänta på en ledig slot kan vara irriterande men det är det värt när chansen att en avbruten nedladdning kommer igång igen är betydligt högre. Nu kanske detta inte har så stor betydelse om filerna är små (som mp3) men när man tar ner filmer och sådant så har det en väldigt stor betydelse.
Jag är fortfarande lite nybörjare så välkommen att rätta mig om jag missuppfattat något..
Måste man ha drag på bilen för att räknas som en riktig fiskare?
Kommentera
-
-
Det är ju såna som dig som man itne gillar, klart man ska dela de senaste grejerna som man har.. har man fått ladda hem det av någon ska man även låta någon annan ta det av dig.. skulle alla tänka som dig skulle dessa program itne fungera.. känns itne som att de så kallade piratjägarna bryr sig allt för mycket om oss "småbusar" =)Originally posted by Ralf
Var noga med att inte dela ut de senaste filmerna eller låtarna. Då kommer det snart ett brev från din ISP (internetleverantör). Piratjägarna är alerta dessa dagar.
Följden blir att när folk döper om filerna så känner inte DC igen dem när den letar efter alternativa källor för att åtreruppta en avbruten nedladdning. Av detta kan man lära: När du gör en sökning och hittar en massa exakt lika stora filer men med något olika filnamn så ska du välja att ladda ner det filnamn som finns flest av. Trots att det kanske inte finns några lediga slotar just då. Att behöva vänta på en ledig slot kan vara irriterande men det är det värt när chansen att en avbruten nedladdning kommer igång igen är betydligt högre.
Vore nog bättre att satsa på de som "äger" hubbarna då, eller lägga ner torrentsidor som www.supernova.org
Vilket även alla borde testa, gå in på ovanstående sida, tanka hem bittorrent och sedan är det bara att tanka på =) finns mycket nya och roliga grejer där =)
En annan sak som är att tänka på, skaffa ett bra antivirusprogram innan du börjar med detta! annars kan det gå illa :P

Edit: Glömde en grej!
Om man senare vill fortsätta ladda hem någon man av någon orsak tvingats avsluta¨behöver itne filen i fråga heta samma sak.. bara den är lika stor och man vet att det är samma fil.. då väljer man bara att spara den "i" samma fil som redan finns på datorn så fortsätter den där den slutade..
Senast ändrad av El Crapone; 2004-02-29, 01:27.
><(((*>
OK. Det var kanske inte det bästa rådet, men i mitt fall är det relevant. Jag laddar inte ner nya saker och delar i samma anda. Du har rätt i att om man laddar nytt ska man dela nytt..Originally posted by El Crapone
Det är ju såna som dig som man itne gillar, klart man ska dela de senaste grejerna som man har.. har man fått ladda hem det av någon ska man även låta någon annan ta det av dig.. skulle alla tänka som dig skulle dessa program itne fungera..
Min personliga åsikt om P2P är att om det är något jag verkligen VILL se så ska jag se det på bio eller hyra videon. Jag laddar sådant som är svårt att få tag i eller sånt som JAG absolut inte skulle betala för.. TV-serier, gamla komedier och äldre filmer som jag inte såg när de var poppis.
Helt riktigt, fast då måste man göra det manuellt som du skriver.Om man senare vill fortsätta ladda hem någon man av någon orsak tvingats avsluta¨behöver itne filen i fråga heta samma sak.. bara den är lika stor och man vet att det är samma fil.. då väljer man bara att spara den "i" samma fil som redan finns på datorn så fortsätter den där den slutade..
FRÅGA.
Finns det något bra sätt att få DC++ att byta nedladdare. Om det finns 15 st som har filmen så kan man ha otur att få den från en VÄLDIGT långsam och då kan man ju lika bra låta bli. Jag brukar stänga av och starta om efter en stund. Fast det är ju inget bra knep om man laddar flera samtidigt.
Måste man ha drag på bilen för att räknas som en riktig fiskare?
Kommentera
-
Originally posted by Ralf
OK. Det var kanske inte det bästa rådet, men i mitt fall är det relevant. Jag laddar inte ner nya saker och delar i samma anda. Du har rätt i att om man laddar nytt ska man dela nytt..
Min personliga åsikt om P2P är att om det är något jag verkligen VILL se så ska jag se det på bio eller hyra videon. Jag laddar sådant som är svårt att få tag i eller sånt som JAG absolut inte skulle betala för.. TV-serier, gamla komedier och äldre filmer som jag inte såg när de var poppis.
Helt riktigt, fast då måste man göra det manuellt som du skriver.
FRÅGA.
Finns det något bra sätt att få DC++ att byta nedladdare. Om det finns 15 st som har filmen så kan man ha otur att få den från en VÄLDIGT långsam och då kan man ju lika bra låta bli. Jag brukar stänga av och starta om efter en stund. Fast det är ju inget bra knep om man laddar flera samtidigt.
Du kan ju gå in på nerladdnings listan å sen höger klicka på den filen du tankar hem,,där kan du sökar på alternativa filer ,så sen e de bara att stänga din långsamma nerladdning ,sen startar Dc upp en ny tankning från nån annan ,,den börjar tanka där du avbröt, om det åxå är en långsam tankning så stänga bara av den så tankar dc upp en ny osv osv osv,,,krånligt eller ?? hehehe,lite svårt att förklara så här,,löl..
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
|
11 svar
1 478 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg