Power Pro VS Fire Line - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Power Pro VS Fire Line

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har fiskat flitigt med båda och kan nog säga utav erfarenhet att Power Pro är aningen vassare på alla punkter. Kastar längre (då den är rund), jämnare diameter, luddar knappt något, dragstark mm. Och priset är väl ungefär det samma så mitt val är enkelt. (har använt PP och FL på både Multi och Haspel).

Men sedan har vi berkleys Gorilla Braid som enligt mitt tycke är bättre än båda ovanstående men denna har jag endast fiskat på multi och jag har inte påträffat något negativt att säga om denna lina.

Kommentera

Jag använder inte PP med min Series One Berkley spö eftersom det låter förfärligt när jag vevar in... jag vet inte varför.... är det nån som har råkat ut för samma missöde?

Kommentera

Jag har använt Fireline 0.12 när jag pimpelfiskat en hel del och det har aldrig varit något större problem. Det enda negativa är väl att det lättare byggs upp is på linan än med nylon.
        Även Dynacable 0.13 har funkat mycket bra vid pimpelfiske.

Jag har mest tagit "snuttar" som blivit över på spolen när man fyllt en ny rulle med lina, eller när man bytt lina på någon rulle så har jag tagit det som ligger i botten.
        Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Jag använder PP till multirulle och FL till haspel... Men har man en bra haspelrulle med fin linuppläggning så funkar båda hur bra som hellst. Men är det minusgrader så är det fortfarande ingenting som slår gammal hederlig nylonlina.

Kommentera

Lite knepigt me flätlinorna,,själv har jag "knackat" efter lake me fireline i 10 minusgrader utan problem, men har även kastat bort kastduppar på Vättern i 0 gradig temp.

Kommentera

Originally posted by Orre
              Varken PP eller fireline funkar i minusgrader patrik, det blir massor med is i ringarna och på linan och den går av hur lätt som helst.
              Fiskar därför med nylon i minusgrader. Tycker Power pro är bättre än fireline
              Jaja. Men jag tappade inte ett enda drag med PP när han tappade 6 drag så PP kanske inte tål kyla heller men den tål det bättre än FL
              Som autograf eller?

Kommentera

Natito, det beror på spöringarna.

Kommentera

Originally posted by Pagra
                  Min polare och jag var ute och fiskade HÖ förra året tror jag (eller var det åren innan det) och hans Fireline drog man sönder som om det inte var nånting...tror att han tappade 6 beten på nån timme :/. PP har fungerat bättre för mig iaf.
                  haha det minns jag! det var erik

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                  11 svar
                  1 478 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Mathias 70  
                  Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                  260 svar
                  89 474 visningar
                  0 gillar