Abborrar i akvarium ( MAT ) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abborrar i akvarium ( MAT )

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Fan de vore riktigt coolt att ha gädda och gös runt 4-5 cm och låta dom växa frågan e bara hur i helvete man ska få tag på det...

    Mask tycker jag bara går rakt igenom kroppen på dom men räka funkar ju hur bra som helst dom käkar även stora löjor, i vissa fall fick jag mina borrar att käka löja som va längre än dom själva. de funkade bra, dom svalde och smälte en bit i taget bara och stog med den där löjan i käften i flera dagar det kan vara värt att tänka på när man inte har möjlighet att mata på ett par dagar

    Johan0201; vart tror du att fisken kommer ifrån från början? Och tror du på fullt allvar att en vildfångad fisk mår sämre i fångenskap än en odlad?

    Kommentera


    • #32
      Ursprungligen postat av gäddgurun Visa inlägg
      Fan de vore riktigt coolt att ha gädda och gös runt 4-5 cm och låta dom växa frågan e bara hur i helvete man ska få tag på det...

      Mask tycker jag bara går rakt igenom kroppen på dom men räka funkar ju hur bra som helst dom käkar även stora löjor, i vissa fall fick jag mina borrar att käka löja som va längre än dom själva. de funkade bra, dom svalde och smälte en bit i taget bara och stog med den där löjan i käften i flera dagar det kan vara värt att tänka på när man inte har möjlighet att mata på ett par dagar

      Johan0201; vart tror du att fisken kommer ifrån från början? Och tror du på fullt allvar att en vildfångad fisk mår sämre i fångenskap än en odlad?
      Haha, En liten gös
      http://img530.imageshack.us/img530/5121/struc.png

      Kommentera


      • #33
        Hade själv abborre i akvariet när jag va mindre. Dom hade det bra där. Sen hade dom en kompis också. En Gädda. Fy fan vad den växte fort. Den va ganska liten och efter en månad sisådär va den halva akvariets (400l) längd. Small till bra när den åt dom andra fiskarna. Sen fick den återgå till friheten med borrarna.
        Hade mört också funkade bra som gäddmat hehe.
        Allergisk mot apple? Ja också

        Först hatar jag fiskmåsar, sen duvor

        Kommentera


        • #34
          I en 200 literstank bör du inte ha med än MAX 2 abborrar, abborren är en stimfisk och skiter rätt mycket så i ett 200 literskar lär du byta vatten varannan dag för att hålla en hyffsad vattenkvalitet.

          Att använda en syrepump är inte heller bra ifall du ska ha växter i karet då den driver ut viktig koldioxid som växterna behöver för att kunna ta till sig viktigt kol för en bra tillväxt och för att växterna ska kunna rena vattnet från skadlig amonium och nitrater och nitrit.

          Att ha 8 abborrar i ett 60 liters kar ser jag inte som något annat än djurplågeri då abborren blir rätt stor och behöver mycket utrymme att röra sig på...

          Kommentera


          • #35
            Jag släppte ut dom för ca 2 veckor sedan, hoppas dom mår bra
            http://img530.imageshack.us/img530/5121/struc.png

            Kommentera


            • #36
              Kul tråd! Du skrev aldrig hur stora fiskarna var? är de typ -10 cm är det inga problem o ha 6 st i ett 200l.

              Skriv mer om du gör det igen o gärna lite bilder. Abborrar är fina fiskar.
              "Ah..det är bara skönt att vara ute och njuta av naturen.."


              Ok om jag länkar min blogg till din? Skicka pm!
              Länka till min är helt ok.

              Kommentera


              • #37
                Ursprungligen postat av Cad Visa inlägg
                Kul tråd! Du skrev aldrig hur stora fiskarna var? är de typ -10 cm är det inga problem o ha 6 st i ett 200l.

                Skriv mer om du gör det igen o gärna lite bilder. Abborrar är fina fiskar.
                Dom var ca 9-11 cm dom jag tog upp, sen när jag släppte ut dom var dom ganska mycket större, men då hade dom fått kanske 20 maskar morgon & Kväll :P
                Så när jag släppte ut dom efter 2 veckor var dom rätt många centimeter längre och tjockare, Den ena fisken blev blind i ena ögat, förmodligen satte sig kroken i ögat på den när jag fiskade upp den, men den överlevde den med :P
                Ska försöka pimpla i dammen jag satte ut dom i till vintern och se om det går!
                http://img530.imageshack.us/img530/5121/struc.png

                Kommentera


                • #38
                  Haha, Roligt där du.. -.-
                  http://img530.imageshack.us/img530/5121/struc.png

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                  250 svar
                  77 465 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Usling
                  av Usling
                   
                  Startad av Reekie, 2021-11-04, 18:09
                  74 svar
                  5 132 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg WalterChang  
                  Startad av Strandberget, 2022-03-06, 21:39
                  6 svar
                  567 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg bandsmet  
                  Startad av Henke E, 2022-10-10, 00:57
                  32 svar
                  2 375 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg lsjonsson  
                  Startad av Usling, 2023-01-23, 10:49
                  3 svar
                  571 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg Usling
                  av Usling
                   
                  Arbetar...
                  X