fan vad grymt! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fan vad grymt!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• fan vad grymt!

denna artikel kanske e' gammal men va fan vad ballt:Antorpasjön vid Laholm i Halland är välkänd i sportfiskekretsar. Inte minst för att den varit helt "out-standing" under senare år när det gällt att fånga stor sutare.
    Men det finns annan fisk i sjön, vilket Peter Rehnborg blev varse en sommarmorgonen när nappalarmet gick igång och Peter ganska snabbt förstod att det inte var någon sutare som tagit betet?
    Bilder på avvägar och annat gör att vi först nu kan publicera den lilla berättelsen om gäddan som gillade boilies. Hon var 110 centimeter lång och betvingades med ett Trabucco Magnum karp-spö, Shimano Baitrunner 6010 och 0,35 mm lina. Betet var som sagt boilie, tyvärr har Peter inte berättat vilken smak.
    Peter vägde den utlekta gäddan till prick 8000 gram innan hon fick simma tillbaka i sjön.

Antorpa

Peter som fick gäddan är min fiskekompis. Det var jag som landade den. Fick gå en bra bit ut i vattnet för att håva den. Det var den turen som vi fick en gädda, nio abborrar och två sutare över tre kilo. Det var en minnesvärd tur. Jag kan skicka in bilden på gäddan.
    Bifogade filer
    Fan, jag glömde kameran hemma!!!

Kommentera

Re: fan vad grymt!

Originally posted by rapala
      denna artikel kanske e' gammal men va fan vad ballt:Antorpasjön vid Laholm i Halland är välkänd i sportfiskekretsar. Inte minst för att den varit helt "out-standing" under senare år när det gällt att fånga stor sutare.
      Men det finns annan fisk i sjön, vilket Peter Rehnborg blev varse en sommarmorgonen när nappalarmet gick igång och Peter ganska snabbt förstod att det inte var någon sutare som tagit betet?
      Bilder på avvägar och annat gör att vi först nu kan publicera den lilla berättelsen om gäddan som gillade boilies. Hon var 110 centimeter lång och betvingades med ett Trabucco Magnum karp-spö, Shimano Baitrunner 6010 och 0,35 mm lina. Betet var som sagt boilie, tyvärr har Peter inte berättat vilken smak.
      Peter vägde den utlekta gäddan till prick 8000 gram innan hon fick simma tillbaka i sjön.
      Jasså ni har hittat artiklen på fiskejournalen hemsida,typiskt jag som ville vara anonym..hahhaa
      Vi hörs Fish masters
      PR

Kommentera

av alla!

av alla specimenfiskare i landet så hittar jag en artikel med dig och kulan..... glömde nog bort denna post, annars hade jag skickat ett PM till er! skitfiske
        Senast ändrad av rapala; 2002-11-28, 20:41.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
        11 svar
        1 478 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Mathias 70  
        Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
        260 svar
        89 456 visningar
        0 gillar