Stendöd Iphone 4S Hjälp!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stendöd Iphone 4S Hjälp!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Stendöd Iphone 4S Hjälp!!

Som sagt ikväll stendog min iphone 4S, först så startade musikspelaren utan att jag startat den och så blev mobilen varm så varm att det kändes obehagligt att ha den i handen, sedan var den död!!

Detta har hänt 1 gång förut och då hjälpte det att ladda den så kom den igång men ikväll hjälper inte det, trots 1 timme på laddning så tänds inte ens displayen elller batterisymbolen, så har någon varit med om något liknande med sin Iphone??

Ska såklart lämna in den men jag behöver den ju också så svårt avbräck att vara utan den i jobbet ;-(

Skulle tippa på urladdning av batteriet genom kortslutning, kanske en krets som gått efter det, att den blir väldigt varm tyder ofta på att bateriet kortsluts dvs, strömmen rusar genom en krets från + till - och då kan kretsen brännas.

Det enda jag kan ge tips om annars vet jag inte riktigt vad som är fel. bäst att lämna in den skulle jag tippa

/S

(hade detta problem med min Samsung Galaxy S1 å då hade jag kortslutning i laddnings jacket)

Kommentera

Lämna in den, ny på garantin. Är det Telia kan man nog få en ny i butik.
      Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Jo jag misstänker också kortis i batteriet, av de orsakerna så ska in imorgon kväll och se till att jag får en ny, har 3 och de brukar vara hjälpsamma så löser sig nog.

Tur att man har aktiverat Icloud för säkerhetskopiering så slipper man förlora något.

Tack för tipsen.

Kommentera

prova att hålla in låsknappen och hemknappen samtidigt, länge typ 15 sekunder. sparkade igång min efter den tvärdog i alla fall. iofs en iphone 4 men värt ett försök

Kommentera

Ursprungligen postat av bidus Visa inlägg
            prova att hålla in låsknappen och hemknappen samtidigt, länge typ 15 sekunder. sparkade igång min efter den tvärdog i alla fall. iofs en iphone 4 men värt ett försök
            PUH jag testade detta igårkväll utan resultat, så idag när jag kom hem och den legat hemma utan laddning så testade jag igen och då kickade den igång och jodå batteriet var så slut det kan bli, men nu är den igång och verkar funka så hoppas det håller i sig.

Vad jag inte begriper är hur musikspelaren kunde gå igång utan att jag gjorde något för det var det som knäckte batteriet iaf var de tsista gången den funkade men men skönt att den funkar igen.

Kommentera

Ursprungligen postat av bidus Visa inlägg
              PUH jag testade detta igårkväll utan resultat, så idag när jag kom hem och den legat hemma utan laddning så testade jag igen och då kickade den igång och jodå batteriet var så slut det kan bli, men nu är den igång och verkar funka så hoppas det håller i sig.

Vad jag inte begriper är hur musikspelaren kunde gå igång utan att jag gjorde något för det var det som knäckte batteriet iaf var de tsista gången den funkade men men skönt att den funkar igen.

Kommentera

Men rospigg

Det är ju en iFåne, ungdomen garvar skjortan av sig dom ser gamlingar komma stoltserande med sina sega gamla felfungerande nördiga fula ifånar i tron att dom e bra.

Grabben hade lekstuga sist mot en ifåne, sök hitta och ladda hem en låt och spela den. Hans Android-fån hade spelat låten klart innan Ifånen hade laddat hem låten.

Släng skiten å köp en äkta smart-Phone
                Senast ändrad av Exxet; 2012-02-03, 22:55.
                Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av axe Visa inlägg
                  Men rospigg

Det är ju en iFåne, ungdomen garvar skjortan av sig dom ser gamlingar komma stoltserande med sina sega gamla felfungerande nördiga fula ifånar i tron att dom e bra.

Grabben hade lekstuga sist mot en ifåne, sök hitta och ladda hem en låt och spela den. Hans Android-fån hade spelat låten klart innan Ifånen hade laddat hem låten.

Släng skiten å köp en äkta smart-Phone
                  Hehe ja om det var så enkelt, men ack det var det ju inte och jag får säga att jag förutom denna olycka är nöjd med Iphonen.

Kollade vad operatörens support hade att säga och fick fram att de haft vissa problem med både Iphone och Android lurar av senare modeller både med kyla och värme speciellt fuktig värme, massa mysko betenden som att starta olika funktioner eller att den av sig själv börjar skicka SMS till alla i telefonboken med galna meddeladnen till att den helt tvärdör men när den hämtat sig och återgått till normal temp så kommer de igång igen precis som min gjorde.

Så har några andra haft liknande problem med sina lurar i dessa förhålllandena så vore det kul att höra.

Nja jag har testat både IOS och Android både som mobil och surfplatta och var inte imponerad, så av de två är jag minst missnöjd med Iphone och IOS så jag kör vidare med det.

Kommentera

Alltså en av de bästa mobilt funktionerande telefonerna är tamej tusan Nokia 3310. Den går att ringa med och smsa med å funkar felfritt längre än i stortsett alla "Smart-phones"

Ja kyla har varit riktigt illa för min samsung.. gått in i flygplans läge helt random å öppnat grejer roterat skärmen fast auto rotering är av.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                    11 svar
                    1 440 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mathias 70  
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    259 svar
                    88 075 visningar
                    0 gillar