Ursprungligen postat av RichardR
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tailbete - Enkelt och effektivt (skriven av MastaPike)
Collapse
X
-
Gå en motorsågskurs så lär du dig vad varje träfiber tål... Sen kan man ju alltid klanta sig vid isättning av skruvöglorna förstås, försiktighet vid montering är att föredra!Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inläggDet enda jag är lite skeptisk emot är skruvöglorna, själv skulle jag använda en genomgående ståltråd istället, men jag kanske är överförsiktig.
Gjorde själv enklare gäddbeten (dock makalöst effektiva) för 20-talet år sedan och använde skruvöglor, aldrig slets någon ur träet av en gädda!
Kommentera
-
Balsaträ är nog ingen hit...Ursprungligen postat av Deadbait Visa inläggMåste inte träslag ha betydelse?
Kommentera
-
Skruvöglorna är inget problem. Tänkte mest på vikt, gång i vattnet och tåligare mot att spricka vid ev. vattenläckage. Vilket träslag är lämpliga/används normalt? Jag körde för typ 15 år sedan furu aom är relativt lätt men det spricker också lättare. Vad används på bilden ovan?
Kommentera
-
Hej Gös-Hasse;Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inläggVilket träslag är tungt men flyter ändå rätt bra?
Om densiteten är högre än 1,0 då sjunker "träslaget" i vanligt sötvatten...men inte i "Döda Havet" ....
Go for the Big Ones!
Old Firehand
Kommentera
Kommentera