Rulle till Illex blue shadow bb special - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rulle till Illex blue shadow bb special

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Rulle till Illex blue shadow bb special

    Tja tänkte höra med er vad ni rekommenderar för rulle, tll mitt nya bb special

  • #2
    Ett spö på 220cm som kastar 30-120gr.

    Vad är din budget?

    Curado 200, Revo Inshore och Tatula HD eller Lexa 300 får du för under 2k

    Tranx 300/400, Lexa 400, Revo Toro Beast får du för 2-3k

    Daiwa Ryoga Shrapnel och Calcutta Conquest är trevliga rullar för runt 4k.
    Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

    Kommentera


    • #3
      Budget ca 2500. Lite sugen på en shimano curado k men här ingen erfarenhet av den. Fiskar mest med runda ambassadeur o luna 300.

      Kommentera


      • #4
        Shimano, Daiwa, ABU eller något liknade beroende på dina val kring fisketeknik, lina och ergonomiska önskemål och "egenheter"... det mesta som rymmer ca 100m 0,28-0,30 flätlina eller mer kommer att funka till spöt.
        Spöt är lätt, är det också välbalanserat så kan en lättare LP t ex Daiwa Tatula HD, Shimano K fungera bra... liksom många andra!

        Själv har jag Curado 300 DSV, Lexa 300 och Conquest 200DC på mina gäddspön, kanske en Luna 253 ger bäst balans på spöt? Tranx, Tatula mm kan man hitta här på säljes...

        pucktvåa! Ola hann före!
        Senast ändrad av anteman; 2018-07-02, 10:37.

        Kommentera


        • #5
          Curado K är lite för klen, jag använder en till mitt The artist angel of darkness som ligger upp mot 60g. Kör själv Tranx 301 till mina påkar som ligger över 100g, gillar den rullen skarpt då den är relativt liten jämfört med exempelvis Abus motsvarigheter.

          Rekommenderar verkligen Curado K till allt från 20-70g dock, det är en grymt fin rulle!!
          Bloggen | Portfolio

          Kommentera


          • #6
            Jag har kört Coastal till både BB-special och The artist och tycker den rullen passar utmärkt till bägge spöna. Lätt men fortfarande balanserat.

            Kommentera


            • #7
              Jag kör med CC 201 DC och kastar utan problem 15g beten som spinnerbaits samt gummi upp till 120g Rullen balanserar spöt kanonbra.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
                Jag kör med CC 201 DC och kastar utan problem 15g beten som spinnerbaits samt gummi upp till 120g Rullen balanserar spöt kanonbra.
                Har kollat runt lite på nätet o både coastal o cc 201 dc ser ju riktigt schysta ut. Skiller ju lite i pris dock

                Kommentera


                • #9
                  Jag är ingen expert men tänker så att vänster eller höger vriden spelar inte stor roll oavsett vilken sida du brukar kasta ifrån. Detta eftersom kastlängden överlag inte påverkas särskild av SG ringplaceringen.
                  SGs stora fördel är precis som du säger att det minskar stress både på handleden och klingan

                  Kommentera


                  • #10
                    Den körde jag. Oslagbar combo för det lite lättare fisket. På mitt Wilda dog ska jag köpa en tranx..

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2006-09-21, 06:21
                    78 svar
                    102 044 visningar
                    13 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X