USA, ett efterblivet land? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

USA, ett efterblivet land?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • USA, ett efterblivet land?

    Alltså...

    https://m.bassmaster.com/jeff-gustaf...spinning-reels

    Jag har en rulle med flourcarbon mest för att skona rullen och få lite stretch i linan när jag jerkar borrebeten med styvt spö men några direkta fördelar utöver det ser jag inte med FC.

    Merparten av folket i USA verkar dock använda nylon och FC till allt fiske fortfarande men det finns ju tydligen en som har sett ljuset i alla fall... kan han vara en svenskättling tro? :-D

  • #2
    Är inte många amerikanska basspön snabba och styva? Då underlättar flourcarbon o nylon eftersom det ger lite mer flex. Typ.

    Iofs är zebcos inkapslade rullar fortfarande väldigt poppis på andra sidan pölen också...

    Kommentera


    • #3
      Ja. Man brukar säga att dom är ca 40-50 år efter resten av i-länderna. Titta bara på grävmaskiner, skogsmaskiner etc

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
        Alltså...

        https://m.bassmaster.com/jeff-gustaf...spinning-reels

        Jag har en rulle med flourcarbon mest för att skona rullen och få lite stretch i linan när jag jerkar borrebeten med styvt spö men några direkta fördelar utöver det ser jag inte med FC.

        Merparten av folket i USA verkar dock använda nylon och FC till allt fiske fortfarande men det finns ju tydligen en som har sett ljuset i alla fall... kan han vara en svenskättling tro? :-D
        Nej FC har inga speciella fördelar. Dock en bra nylon är överlägset exempel flät till abborrfiske med hårdbeten. Visst har du ett jätte svampigt spö så kan du använda flät. Men annars har du bara fördelar med nylon.
        gädda och gös är flät bra. Men abborre och ädelfisk är nylon mycket bättre.

        Kommentera


        • #5
          Om jag ser det som ett problem så gör jag ngt åt det.
          Du själv avgör väl vad som är rätt .
          Peter b

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
            Om jag ser det som ett problem så gör jag ngt åt det.
            Du själv avgör väl vad som är rätt .
            Peter b
            Självklart använder man det som man bäst trivs med. Men att säga att usa är ett efterblivet land för de fiskar med nylon/fc till visst fiske och tekniker tycker jag visar mer på vårt högmod och okunskap än tvärt om.

            Kommentera


            • #7
              Nu har ju inte jag sagt att USA är ett efterblivet land... det finns faktiskt ett ? med i ämnesraden och även ett i slutet av inlägget...

              Kommentera


              • #8
                Efterblivet ? vad jag vet så kommer jigg ,jerk och trollingfisket från USA , De började årtionden före oss .
                "HalvDan var här"

                Kommentera


                • #9
                  Vi kan bara hoppas ingen tweeta detta så El Don får syn på det!

                  "Sweden, I liked Sweden! There are some good people there. Some of my best friends have heard of Sweden, but I cannot let them say what they like about our great nation!

                  Kommentera


                  • #10
                    Nylonlina är fortfarande världens överlägset mest använda lina men det verkar som fiskare vissa länder inte förstått det.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2006-09-21, 06:21
                    78 svar
                    102 023 visningar
                    13 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X