Hur fotograferna ni era fiskar egentligen ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur fotograferna ni era fiskar egentligen ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

ska fota mina större fiskar bakifrån, så att man ser stjärtfenan och huvudet, om den är tillräckligt stor
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Om man kan bör en fisk vara aningen framför den som håller för att vara i fokus (det är fisken man framförallt är ute efter att kika på helt enkelt) Egentligen tycker inte jag det är några konstigheter. Håller man en fisk kommer den automatiskt vara en bit framför dig och kanske då med lite böjda armar så det blir bekvämt att hålla. Däremot ser det bedrövligt ut på många bilder där folk håller fisk med raka armar vilade på sina knän så att fångstmannen suddas ut helt av oskärpan samt att ju då proportionerna på fisken försvinner fullständigt.

Det finns få undantag från det men generellt är det iallaf. min åsikt. Tar man en tillräckligt stor fisk ser den stor ut hur man än håller den.

Kommentera

Såhär ska man fota sin gädda, JÄVLAR vilket monster! Nu är den visserligen 131cm, men något med bilden gör att den ser mer enorm ut än den faktiskt är (och ja, jag vet redan att den är sjukt enorm):

Click image for larger version

Name:	IMG_1951.jpeg
Views:	1
Size:	143,7 KB
ID:	1764525

Kommentera

Vad jag anser är det ju lite hur man själv vill ha bilden? Visst, frontar man gäddan ser den större ut, och folk kanske tycker att gäddan ser ut som ett monster.. i några sekunder? Med borde inte detta med frontning vara lite som C&R? Man får själv bestämma om man vill fronta fisken eller inte, precis samma princip som att släppa tillbaka gäddan eller ej. Sund förnuft?

Bifogade en bild, där jag håller gäddan mellan benen, dvs ingen frontning enligt mig. Men vad vet jag?

Click image for larger version

Name:	timmiepike (1).jpg
Views:	1
Size:	768,1 KB
ID:	1764527

Mvh, Timmie

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg