Vad har ni för kamera ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad har ni för kamera ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag kör med en KonicaMinolta Dimage X50 5.0 MP när det taskigt väder eller om man har mycket prylar att släpa med. Annars är det en KonicaMinolta Dimage Z6 6.0 MP som gäller. Den Sony-kameran du kikar på är uppföljaren till Dimage Z6 då Sony köpt upp KonicMinolta så det är med all säkerhet en toppenkamera för jag är otroligt nöjd med Z6'an. Nice med fetingzoom också.

Om du får för dig att satsa på någon kamera av mindre modell är Olympus ett hett tips för de har riktigt bra optik.
    Senast ändrad av Gäddhängke; 2006-05-31, 17:32.

Kommentera

Olympus Mju 410 har vi/jag. Den är hyffsad men måste hållas helt stilla om man kör utan blixt och är rätt långsam. Annars bra.
      /Lazinko

Kommentera

Minolta Dimage F300, 5,2 MP.

Gott om manuella intställningar, bra bilder då de är bra (!). För långsam kamera för mina behov. Raw-format. Irriterande autofokus. Köper dock inte ny närmaste året. (Den blir bra 'dåligt-väder-kamera')
        /Richard

Kommentera

Ursprungligen postat av henrikno
          Jag kör med en KonicaMinolta Dimage X50 5.0 MP när det taskigt väder eller om man har mycket prylar att släpa med. Annars är det en KonicaMinolta Dimage Z6 6.0 MP som gäller. Den Sony-kameran du kikar på är uppföljaren till Dimage Z6 då Sony köpt upp KonicMinolta så det är med all säkerhet en toppenkamera för jag är otroligt nöjd med Z6'an. Nice med fetingzoom också.

Om du får för dig att satsa på någon kamera av mindre modell är Olympus ett hett tips för de har riktigt bra optik.
          Tack för tipset Henrikno ! har beställt den nu det är carl zeiss optik i dom hära också finns dock inget som slår dom nu. om man inte vill lägga 10 papp på en digital systemkamera. tänkte nämna att jag har en Olympus redan en M - mini digital 5.2 MP och den duger väl igentiligen men ska ha den i fiskeväskan ist. har du msn ?

Kommentera

Vill man inte slänga ut fett med dollaros på en systemkamera så kan jag varmt rekomendera Canon A-serien. Man får en Canon A620 (7.1 mp) för 2995:- på Dustinhome.se just nu. Inte den slimmaste men har dessa urstarka fördelar:
            * Tar kanon-kort, framförallt utomhus! Bland dom allra bästa sett ur
            bildkvalitetsperspektiv! MYCKET bättre än tex Ixus serien!!!
            * Drivs med 4 standard batterier. Man kan alltid ha reserv med sig ut!
            * Vikbar/utfällbar display. Oumbärligt när man ska fota ur olika vinklar och
            speciellt när man är själv!
            * Sitter kanon i handen när man ska fota, tack vare batteripuckeln.

Har en A80 som jag haft i 3 år nu. Det är en 4.1 Mp kamera som tar bättre bilder än NÅGON 5 MP kamera (Inte system då förstås) jag testat eller sett bilder från! Satt i 2 månader och kollade olika recensioner och testbilder på nätet innan jag fastnade för denna.
            Vill ni ha en kanonsida att kolla FETA recensioner och bildprov kan ni kolla på denna länk:
            Steve´s Camera Site
            Har rekomenderat A620 till ett par polare som ledsnat på sina hippa slim-kameror som tar kassa bilder. Dom har blivit eld och lågor över denna kamera.
            Ni blir inte besvikna med denna kamera. Det kan jag lova.
            Den som har flest prylar när han dör vinner!

Kommentera

Har än så länge kört med en Canon PowerShot S10, men den har några år på nacken nu. Har numera även tillgång till en Canon Digital IXUS 60, får se om den hänger med på någon fisketur framöver.
              Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Jag har en Canon EOS 350D, är jätte nöjd med den. Riktigt bra bildkvalitet. Om du vill ha en prisvärd spegelreflex så kolla på Olympus E-500!

Vill du inte ha en spegelreflex så har du tex Sony Cyber-shot DSC-V3 med fin 2,5 tums skärm och den har umärkt bildkvalitet... Den ger riktigt skarpa bilder!

Eller varför inte en Canon Powershot S2 IS för ca 5000kr... Hela 12x optisk zoom, inbygt bilsstabilisering vid låga ISO tar den suveräna bilder, dessutom kan man spela in digitak video av bra kvalitet med den!

Kommentera

Ursprungligen postat av Stizo
                  Jag har en Canon EOS 350D, är jätte nöjd med den. Riktigt bra bildkvalitet. Om du vill ha en prisvärd spegelreflex så kolla på Olympus E-500!

Vill du inte ha en spegelreflex så har du tex Sony Cyber-shot DSC-V3 med fin 2,5 tums skärm och den har umärkt bildkvalitet... Den ger riktigt skarpa bilder!

Eller varför inte en Canon Powershot S2 IS för ca 5000kr... Hela 12x optisk zoom, inbygt bilsstabilisering vid låga ISO tar den suveräna bilder, dessutom kan man spela in digitak video av bra kvalitet med den!
                  Har redan beställt min en Sony H5 nu med carl zeiss optisk 12x och 4x digital som och inbyg bild stabilisering

Kommentera

Jag använder en HP 607R (tror att den heter så). Den är bra, lätthanterad och prisvärd. Med ett 512 MB minneskort får man plats med ca 500 bilder. Dessutom kan man spela in film.

Kommentera

Ursprungligen postat av MeanMachine
                      Vill man inte slänga ut fett med dollaros på en systemkamera så kan jag varmt rekomendera Canon A-serien. Man får en Canon A620 (7.1 mp) för 2995:- på Dustinhome.se just nu. Inte den slimmaste men har dessa urstarka fördelar:
                      * Tar kanon-kort, framförallt utomhus! Bland dom allra bästa sett ur
                      bildkvalitetsperspektiv! MYCKET bättre än tex Ixus serien!!!
                      * Drivs med 4 standard batterier. Man kan alltid ha reserv med sig ut!
                      * Vikbar/utfällbar display. Oumbärligt när man ska fota ur olika vinklar och
                      speciellt när man är själv!
                      * Sitter kanon i handen när man ska fota, tack vare batteripuckeln.

Har en A80 som jag haft i 3 år nu. Det är en 4.1 Mp kamera som tar bättre bilder än NÅGON 5 MP kamera (Inte system då förstås) jag testat eller sett bilder från! Satt i 2 månader och kollade olika recensioner och testbilder på nätet innan jag fastnade för denna.
                      Vill ni ha en kanonsida att kolla FETA recensioner och bildprov kan ni kolla på denna länk:
                      Steve´s Camera Site
                      Har rekomenderat A620 till ett par polare som ledsnat på sina hippa slim-kameror som tar kassa bilder. Dom har blivit eld och lågor över denna kamera.
                      Ni blir inte besvikna med denna kamera. Det kan jag lova.

Har Canon A610:an, lillebror till A620 med 5Mpixel. Köpte den i december och stack iväg till Australien och tog massvis med bilder. Kan bara hålla med, den tar kanonbilder, gillar menyerna och kameran i övrigt känns gedigen. Den vikbara displayen tänkte jag inte på så mkt när jag köpte men det är jäkligt bra faktiskt.
                      Enda svagheten som jag har märkt är när man tar bilder rakt in i solen, typ solnedgångar. Blir "lens-flares" som jag tror det heter på engelska iaf... störiga ringar, finns säkert nån här som vet vad det beror på?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av KreativaFiskarnGbg, 2025-05-09, 07:07
                      2 svar
                      362 visningar
                      3 gillar
                      Senaste inlägg KreativaFiskarnGbg  
                      Startad av Peterlars, 2025-05-22, 11:44