Tog en abborre förra året på runt 1,3 kg om jag inte minns fel. Vi vägde den på en krönt våg inne på Orrefors Glasbruk:-) Bifogar en bild på den tillsammans med måttband. Den är ungefär 44 cm lång och rätt fet.
Bara som en referens....säger varken bu eller blä...
Tog en abborre förra året på runt 1,3 kg om jag inte minns fel. Vi vägde den på en krönt våg inne på Orrefors Glasbruk:-) Bifogar en bild på den tillsammans med måttband. Den är ungefär 44 cm lång och rätt fet.
Bara som en referens....säger varken bu eller blä...
Vilken nyhet, inte visste jag att ett pund var ungeför 0.454kg.
Alltså det är inte proportinellt, mera så jag menar... Strecket är inte där de borde vara. Men det kanske är kortet som är vinklat så man lurar sig, vad vet jag.
Vikterna stämmer med all sannolikhet inte, men sen har ju inte alla abborrar samma kroppsbyggnad, det skiftar ju från vatten till vatten, även om borrarna ens är i närheten av 2kg så måste de ha en extrem ryggbredd.
Kanske bättre att köra som i Tyskland köra pb:n på längd, vilka pb har du? Abborre 45cm, Gädda 116cm osv. Blir lättare vid C&R, grattis förresten till
fina fiskar, över mitt pb....
How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kanske bättre att köra som i Tyskland köra pb:n på längd, vilka pb har du? Abborre 45cm, Gädda 116cm osv. Blir lättare vid C&R, grattis förresten till
fina fiskar, över mitt pb....
Eller som landet med stora bokstäver dem snott det av
Framförallt skulle fisken tjäna på det genom kostare tid på land och mindre kontakt med div. påsar och nät.
Kommentera