Ursprungligen postat av kulltorp
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gädda 20+
Collapse
X
-
Ja det är inget 1 april!! Vi är facktisk i maj månad nermaresagt 19.05.09 eller hur? Vågen var absolut inget fell på. Ja det var en insjö i småland jämte High Chaparal. Svårt att trå va?? Varför skall man ljuga? Tjänar man inget på det eller hur? Ärlighet varar längre.
Kommentera
-
Googla fram några bilder på 18+ gäddor så ser du snabbt ett mönster. Gäddor i den kalibern ser ut som riktiga jävla dinosaurier, det gör inte din. 18 lbs. är långtifrån samma sak som 18 kg. Du är dock inte ensam om att göra den felvägningen. Jag minns så sent som förra sommaren när det nätades upp en påstådd 25 kg's gädda i norra Vättern. Det var också ett klockrent exempel på en fel avläst våg. För att testa din våg kan du ju lägga ett mjölkpaket i en påse och väga. Visar vågen två är det ju rätt uppenbart att vågen har en lbs.-skala och inte kilo. Skulle i och för sig kunna vara mycket tungmetaller i mjölken också...
Kommentera
-
det var absolut inte vara nedsättande bara upplysande, det finns väldigt många på detta forum som är vana att se stora gäddor och jag har även sett ett par stycken själv. Och av ditt foto kan man väldigt lätt konstatera att den inte väger några 18 kg mer troligt är som spy påpekade18 lb.
om du jämför din bild med dessa här under jag random plockat från sidan och kollar vikterna och storlekarna inser du nog att din inte väger lika mkt.
Kommentera
-
Det fans inget lb på den vågen bara kg Sat kroken i munen o vegde den inget märkverdigt. Så kom inte o posto alt snak om den. Jag skulle inte se dig o ta den med handen eller ha ståt i samma bot fan det var ett riktigt månster inget anat. Man behöver inte googla på nåt för att se på ulika foton. Vad är det så svort att tro på? avund eller?
Kommentera
-
Om du tar en titt på bilderna ovan så kan du väl inte på allvar fortfarande tro att din vägde 18 kg?Ursprungligen postat av kulltorp Visa inläggDet fans inget lb på den vågen bara kg Sat kroken i munen o vegde den inget märkverdigt. Så kom inte o posto alt snak om den. Jag skulle inte se dig o ta den med handen eller ha ståt i samma bot fan det var ett riktigt månster inget anat. Man behöver inte googla på nåt för att se på ulika foton. Vad är det så svort att tro på? avund eller?
Kommentera
-
jaja jag orkar inte försöka mer vill du tro att den väger 18 kg så får du väll göra det, men tyvärr väger den knappast ens 10 kg.
Jag är inte heller ett dugg avundsjuk då jag redan tagit min drömgädda på över 15 kg.
köp en bättre våg, fortsätt fiska och släpp gärna tillbaka de stora exemplaren då de har större värde som avel än som matfisk.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av SvalkanÄr det någon som känner till denna symbol som sitter på ett Jerkbait?
Sitter tryckt på ovansidan...1 Foto-
Kanal: Bilder & fotografier
2025-12-04, 15:50 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av snej12, 2015-07-15, 09:12
|
2 svar
2 755 visningar