Coolt sätt att hålla en 18 kilos gädda. Grymt stark. Vet inte om jag är extremt klen men jag har för mig att det var betydligt tyngre när jag greppade mina 10+ fiskar.
Om den här storfiskaren tror gäddan väger 18, och ligger i lite så kanske vi får ett inskickat kort på det nya svenska rekordet snart.......håll i hatten.
Jag tror jag rätt lätt skulle kunna kunna bolla bolla med kulltorp! Men nackgrepp på en 18 kilos blir fan svårt dessutom med "fel hand"! Kulltorp världen är större än du anar min din gädda mkt mindre än du säger.
Jag tror jag rätt lätt skulle kunna kunna bolla bolla med kulltorp! Men nackgrepp på en 18 kilos blir fan svårt dessutom med "fel hand"! Kulltorp världen är större än du anar min din gädda mkt mindre än du säger.
Ha ha ha he he. Ja men vafan 5 kilo till på den här så har du en 18 kilos lite drygt... Kulltorp du e en hjälte, när kommer första 20 +?
Ja ja man måste se ut som Arnold för att kuna hålla i et fisk 10 sec ?? kornflex ja ??? skall man använda knät för att fisken skall se utt stårt va??I vad vill du ha 20+ gädda carp eller mal??
Hittade ett par bilder på en rätt skaplig gädda, möjligen från Italien men inte riktigt säker, fisken är 118,5 cm lång och har en omkrets på 96 cm, vägdes inte men uppskattas enligt den där standardformeln till 23,6 kg.
Grattis till en fin gädda men så länge du inte är 210cm lång så är det omöjligt att den där gäddan väger 18kg.
En 18kg´s majgädda från en insjö bör vara närmare 140cm.
Kolla denna 18kg från Rugen där de är feta: http://www.svenskagaddklubben.com/im...d/bodden18.jpg
Kommentera